پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

هنرآموزان دزفولی موفق به ارتقای سامانه سوخت رسانی خودروی پراید شدند

پنج هنر آموز هنرستان ‘حدید’ دزفول در یک طرح ابتکاری موفق به ارتقای سامانه سوخت رسانی خودروی پراید شدند.

مدیر هنرستان حدید دزفول روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این طرح ابتکاری بر روی تعدادی موتور کاربراتوری پراید در هنرستان حدید اجرا شد.

‘احمدخرمی پویا ‘ افزود:طرح ابتکاری تبدیل موتور کاربراتوری به موتور انژکتوری توسط هنرآموزان این هنرستان مطرح شد و با توجه به موفقیت این طرح از نظر تئوری وارد مراحل عملی شده و قطعاتی از سامانه سوخت رسانی خودرو تعویض و به موتور انژکتوری تبدیل شد.

وی هزینه تبدیل یک دستگاه موتور کاربراتوری پراید به انژکتوری را در بازار بین 90 تا 95 میلیون ریال عنوان کرد و گفت:به ابتکار هنرآموزان و با ارتقای سامانه سوخت رسانی خودروی پراید برای هر دستگاه 80 میلیون ریال صرفه جویی شد.

خرمی پویا افزود:هزینه اجرای این طرح برای هر خودرو 15 میلیون ریال است.

مدیر هنرستان حدید دزفول هنرآموزان مبتکر این طرح را یوسف طرانی ملا ، قاسم غلامعلی زارعی ، عزیزاله سامری ، احمد پیروزان و حسین ذوالفقاری ایسوند عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه چندین موتور از کار افتاده دیگردر این هنرستان موجود است و قابلیت اجرای این طرح را دارند گفت:در نشست شورای آموزش و پرورش دزفول، فرماندار این شهرستان قول مساعد برای تامین 100میلیون ریال برای تبدیل این موتورها را داد.

خرمی پویا، با اشاره به مشکلات مالی در اجرای طرح های ابتکاری هنرآموزان اظهارکرد: در حالی که سرانه هر هنرآموز 12 تا 17 برابر سرانه یک دانش آموز در دبیرستان است اما در سال تحصیلی گذشته، کمتر از هشت درصد این سرانه پرداخت شد و این امر موجب شد توانایی اجرای طرح های ابتکاری در هنرستان ها کاهش یابد.

وی افزود:از آنجا که از 10 سال پیش تولید موتور کاربراتوری متوقف شده لذا این طرح قابلیت تجاری سازی ندارد.

 

ایرنا

اخبار مرتبط