پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

پوستر دومین جشنواره فیلم اشراق رونمایی شد/روحانیت و سینما

حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن رونمایی از پوستر دومین جشنواره  فیلم اشراق  گفت: حوزه در استفاده از ابزار هنر هنوز جوان است و جای کار دارد تا ما پیام­های دینی را روان، ظریف، همه فهم و نتیجتاً اثرگذار به عموم مردم منتقل کنیم.

وی افزود: ما در آغاز راه هستیم و باید افق دور دست مد نظرمان باشد و در افق دور دست ما استفاده از رسانه و ابزار تکنولوژیک در کنار ابزار سنتی، مثل کتاب و تبلیغ چهره به چهره تعریف شده است.

واعظی تاکیدکرد :از بعضی از ارگانها همچون صدا و سیما انتظار بیشتری در همکاری و همیاری این جشنواره داریم چرا که امثال این جشنواره ها نقطه پیوند حوزه و هنر می تواند باشد و همگان موظفیم در  انتقال ارزش های دینی با استفاده از ابزارهای نوین گام برداریم.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام علی کمساری رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه­ی قم پس از تشریح فعالیت­های انجام شده در این مرکز، هدف جشنواره فیلم اشراق را جریان سازی هنر دینی دانست.

وی گفت: هدف دیگر ایجاد تعامل سازنده بین فیلم سازان و حوزویان است که در تجربه­های آغازین ما به نظر می­رسد این گفتمان تا حدودی نتایج خوبی بدست آورده است.

کمساری عنوان کرد: یکی از اهداف ما در این جشنواره حمایت از استعدادهای طلاب و هنرمندان حوزوی در زمینه­های فیلم سازی، انیمیشن، فیلم­نامه نویسی و غیره است. برای این منظور بخش ویژه­ی طلاب را از سایر بخش­ها تفکیک کردیم تا در حق هنرمندان غیر حوزوی اجحاف نشود.

وی ادامه داد: تعداد آثار رسیده به این جشنواره نسبت به جشنواره­های مشابه، بسیار رضایت بخش بوده است و کیفیت آثار امسال نسبت به سال قبل بسیار رشد کرده است.

کمساری گفت: تعداد داوران در این دوره را افزایش داده­ایم تا ارتباط ویژه­ای با اساتید، نخبگان و بزرگان سینما داشته باشیم.

13920714000159_PhotoA

فارس

اخبار مرتبط