پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

چگونه عمل کنیم تا به مملکت ما آسیبی وارد نشود ؟

بسم الله الرحمن الرحیم

چگونه عمل کنیم تا به مملکت ما آسیبی وارد نشود ؟111111111111233422111111111111111

سال 57 بود که پس از مجاهدت های فراوان علما و دلسوزان اسلام و ایران بالاخره انقلابی شکوهمند در ایران شکل گرفت و آرزو های چندین و چند ساله ی مصلحان بشری و علما و مومنین و مسلمین برآورده شد تا آغازی باشد برای راهی که پایانش استقرار حکومتی جهانی برای برقراری عدل در جهان و محقق شدن وعده های الهی به مومنان در زمین است .

ولی همیشه گفته اند که حفظ آن چه که به دست آورده اید سخت تر از کسب آن است . ما نیز که امروز میراث دار مردان و زنانی هستیم که با مجاهدت فراوان مال و جان و خون خود را برای کسب این انقلاب عظیم و ارزشمند انفاق کردند وظیفه داریم تا در حفظ این میراث گران بها تمام تلاش خود را به کار گیریم و ازهیچ تلاشی مضایقه نکنیم .

براستی بنیان گذارکبیر انقلاب امام خمینی (ره) خود شاید به بهترین نحو ممکن راه را به ما نشان داده و ما را راهنمایی نموده که چگونه رفتار کنیم تا به این میراث ذی قیمت آسیب و خدشه ای وارد نشود . حضرت امام خمینی (ره) فرموده اند :

«پشتیبان ولی فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد .»

خوب سوالی که پیش می آید این است که پشتیبان ولی فقیه بودن یعنی چه ؟ یا اینکه اگر کسی بُعد بالاتری از مسئله را ببیند و بخواهد به عنوان یک پیرو حقیقی راه امام و شهدا این انقلاب را در سراسر جهان گسترش دهد باید چگونه عمل کند ؟ پاسخ به این سوالات یا سوالات این سبکی را خیلی راحت می توان در وصیت نامه شهدا پیدا کرد که گفته اند گوشتان به فرمان رهبری باشد .

خیلی دور نیست سال 88 که علامه حسن زاده آملی در آن سال فرموده بودند : «گوشتان به دهان مقام معظم رهبری باشد که ایشان گوششان به دهان مبارک امام زمان ارواحنا لتراب مقدمه فداه می باشد.»

حال که اهمیت و لزوم درک بیانات مقام معظم رهبری را در یافتیم خوب است که قدری هم به چرایی این موضوع بپردازیم !

1 . امام خمینی (ره) می فرمودند « … ما موظفیم که این مکتب را حفظش کنیم که اگر حفظش نکنیم آسیب بر می دارد . باید کاری کنیم که آسیب بر ندارد و آن کار این است که اگر چنانچه در هرجا هستیم به وظایفی که آن جا هست عمل بکنیم …»

tttttttttttttttttttttttttttttحال مسئله این است که چگونه بفهیم وظیفه ما چیست و چگونه باید عمل کنیم ؟ جواب روشن است . اگر جایگاه ولایت فقیه درست فهمیده شود معین کننده تکلیف مومنین است . آن زمان که پیامبران و معصومین ولی امر مومنین بودند ؛ مومنان باید به فرموده ی آنان توجه می کردند که اگر توجه کرده بودند امروز ما شاهد بسیاری از فجایع تاریخی از جمله عاشورا ، صلح امام حسن (ع) انحطاط جامعه مسلمین پس از پیامبر و … نبودیم . کما اینکه امام خمینی (ره) می فرمودند : « ولایت فقیه ادامه راه انبیاست .» و اگر ما امروز با توجه به بیانات و دستورات ولی امر زمان حضرت امام خامنه ای وظیفه خود را شناسایی و به آن عمل نکنیم ممکن است آیندگان ما نیز با خواندن تاریخ ، پدرانشان را سرزنش کنند.

2 . مسئله ی بسیار مهم و خطرناکی که انقلاب و تمام جامعه و جهان اسلام را تهدید می کند این است که مردم جامعه اسلامی خود را راه امامی بدانند ولی در عمل از راه امام فاصله بگیرند و حال آنکه ما چگونه می خواهیم راه امام و رهبری را شناسایی کرده و به آن عمل کنیم بدون اینکه فرمایشات و دستورات ایشان را مطالعه کرده باشیم و خواسته ها و مطالبات آن ها را بدانیم ؟

3 . از آن جایی که رهبری دارای فهم عمیقی از منابع دینی هستند و سال های طولانی ذهن و فکر و عملکردشان درگیر با مسائل نظام بوده است ؛ نگاهی واقع بینانه تر و به دور از اجرایی زدگی را نسبت به مسائل مختلف موجود در جامعه و جهان دارند .

همچنین با وجود ویژگی هایی چون ذکاوت و هوشمندی ، شجاعت و اعتماد به نفس بالا ، توان بالای مدیریتی در مباحث اجرایی و فکری ، شناخت عمیق و بدون شیفتگی و هراس از rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrغرب ، توکل عملی و قلبی و فکری در رهبری می توان ایشان را کارشناسی بی نظیر در عرصه مدیریت جامعه معرفی کرد .

******

به هر ترتیب برما نسل سوم انقلاب واجب است که با تمام وجود و به بهترین شکل ممکن از میراث گرانبهای پدرانمان که همانا انقلاب شکوهمند اسلامی محافظت نماییم و به همین جهت مطالعه فرامین و بیانات رهبری و جامه ی عمل پوشانیدن به مطالبات ایشان برما واجب است .

در پایان اجازه دهید که یادی بکنیم از شهید هسته ای ، مهندسِ شهید مصطفی احمدی روشن که پدرش مهم ترین ویژگی ایشان را گوش به فرمان رهبری بودن او ارزیابی می کرد و از ما می خواست که راه او را ادامه دهیم .

بارالها جرات ما را سرو سامان بده

انقلابا مشق هوشیاری به فرزندان بده

قهرمانا در دل میدان بمان جولان بده

رهبرا من مصطفی ای دیگرم فرمان بده …..

رهبرا من مصطفی ای دیگرم فرمان بده …..

والعاقبه للمتقین

حامد گل پیچی

اخبار مرتبط