پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

کتابخانه کتب عاشورایی شهرستان دزفول کتابخانه ای منحصر بفرد در جهان اسلام

مدیر موسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورای دزفول از جمع آوری چهار هزار جلد کتب عاشورایی توسط این موسسه خبر داد و گفت: کتابخانه تخصصی کتب عاشورایی دزفول کتابخانه ای منحصر بفرد در جهان اسلام است.

ˈ عبدالکریم خاضعی نیاˈ با تشریح فعالیت های این موسسه افزود:کتابهای تخصصی کتب عاشورایی این موسسه در محل کتابخانه عمومی علامه مخبر دزفول نگهداری و در دسترس علاقه مندان می باشد.

وی کتابخانه تخصصی کتب عاشورایی را از بخش های مهم این موسسه برشمرد و گفت:این کتابخانه تخصصی از سال 1384با 400 جلد کتاب راه اندازی شد و تعداد کتب عاشورایی آن اکنون به حدود چهار هزار جلد افزایش یافته است.

وی گفت: منابع موجود در کتابخانه موسسه فرهنکی هنری فرهنگ عاشورای دزفول علاوه بر کتب عاشورایی منبع و مرجع، شامل کتب عاشورایی کودک و نوجوان، شعر، نوحه، نثر، پایان نامه، مجلات و کتب با موضوع مهدویت و عاشورا می باشد.

وی از راه اندازی واحد پژوهش توسط این موسسه با هدف مطالعه و پژوهش در زمینه های مختلف قیام امام حسین(ع) خبر داد و افزود:

برگزاری دوره های آموزشی جهت ارتقای توان و تخصص اعضای مؤسسه، برگزاری 105 جلسه مرجع شناسی و مأخذ شناسی کتب عاشورایی ، تربیت مبلغان عاشورایی ،انجام پژوهش های عاشورایی و برگزاری دوره سیر مطالعاتی و آموزه های تربیتی عاشورا در مساجد از جمله فعالیت های واحد پژوهش این موسسه می باشد.

مدیر موسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا ، واحد سمعی و بصری ، ادبیات ،ترجمه و ویراستاری، کودک و نوجوان ، مهدویت و عاشورا ،رایانه و سایت از دیگر واحدهای این موسسه می باشد.

نویسنده و محقق عاشورایی نیز کتابخانه تخصصی کتب عاشورایی دزفول را کتابخانه ای منحصر بفرد در جهان اسلام دانست و گفت: جمع آوری این تعداد کتاب با موضوع عاشورا و قیام امام حسین (ع) در دزفول بی نظیر است.

ˈدکتر سنگریˈ از علاقه مندان به کتب عاشورایی به ویژه مداحان خواست از کتابهای تخصصی کتب عاشورایی برای آشنایی با فرهنگ عاشورا و نهضت عاشورایی استفاده کنند.

موسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا با هدف گسترش فرهنگ غنی و انسان ساز عاشورا و تبیین فلسفه قیام اباعبدالله الحسین (ع) از سال 1384 فعالیت خود را آغاز کرده است.

80892652-5128573

ایرنا

اخبار مرتبط