پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

کتاب های معرفی شده توسط خانم نیلچی زاده(1)

تعدادی از کتب معرفی شده توسط خانم دکتر نیلچی زاده در دوره صراط2 به شرح زیر میباشند:

 

1-سراج الشیعه فی آداب الشریعه                                     88914600

مؤلف : عبدالله مامقانی

ناشران : رسالت یعقوبی ـ شاکر                 

محقق : علی فضلی

 

خلاصه:
مجموعه‏ای از «آداب اخلاقی» و عبادی از منظر آیات و روایات است. در این کتاب نخست آداب ولادت فرزند و حقوق او در هنگام ولادت و وظایف والدین نسبت به او اشاره شده سپس آداب دیگر فردی و اجتماعی مسلمانان با توجه به آموزه‏های اسلام مطرح گردیده است. آداب لباس، مسکن، خوردن، آشامیدن، خوابیدن، بیدار شدن، طهارت، نماز خواندن، تمیز کردن خانه، رعایت بهداشت، ازدواج کسب روزی، آداب معاشرت با مردم، آداب قرآن خواندن و ذکر گفتن و دعا، مریض شدن، آداب دفن و تجهیز میت و سایر آداب متفرقه فردی و اجتماعی از مباحث مهم مطرح شده در این نوشتار است.

 

 2-معراج السعاده4508-معراج‌السعاده

 

نویسنده : ملا احمد نراقی (قدس ره)

 

ناشران : جاویدان ـ موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت (ع) ـ  

آدینه سبز- به نشرـ طوبای محبت ـ بهار دلها و…

 

خلاصه:

 

کتاب معراج السعاده نوشته ملا احمد نراقی (قدس سره) در بین کتب اخلاقی، نامی آشنا و اثری بسیار گرانقدر است که از دیر باز در بسیاری از محافل مورد استقبال و توجه قرار گرفته و همواره خاص و عام آن را مورد مطالعه قرار داده و از مطالب ارزنده آن بهره برده اند.  الحق به اعتراف همگان کتاب معراج السعاده از نظر محتوا و سبک و شیوایی بیان و تنوع موضوعات مطرح شده در زمینه مسائل تربیتی و اخلاقی، اثری است در خور توجه، با اینکه 200 سال از تاریخ تالیف آن می گذرد هنوز تازگی خود را حفظ کرده و عطش جامعه در مورد آن فروکش نکرده. شاهد این مدعا چاپ های مکرر و متنوعی است که از کتاب مزبور وجود دارد. و به ادعای بعضی در بین آثار فارسی و حتی عربی اثری مثل آن نوشته نشده که این امر خود نشان دهنده اخلاص و پاکی نیت مؤلف می باشد.

 

این کتاب، شامل پنج باب به این شرح است:

 

باب 1: با عنوان مقدمات نافعه و دارای ده فصل در موضوعات گوناگون است.

 

باب 2: به بیان قوای نفس نفسانی، سبب انحراف از اخلاق پسندیده و نیز پیدایش اخلاق نکوهیده پرداخته است.

 

باب 3: به حفظ تعادل اخلاق پسندیده، مقدمات تزکیه نفس و تشخیص امراض نفسانی و معالجه آنها می پردازد.

 

باب 4: در این فصل، طی پنج مقام، به طور مفصل به انواع اخلاق و روش دستیابی به فضایل و نیز معالجه رذایل می پردازد.

 

باب 5: طی هفت مقصد، اسرار و آداب عبادت بیان شده است.

 

 

 

 لینک های مرتبط:

 

فاضلین نراقی 

دانلود کتاب برای رایانه و موبایل   

دانلود کتاب برای رایانه

 

3-زن وخانوادهزن+و+خانواده،زهراآیت+اللهی

نویسنده : زهرا آیت‌اللهی
ویراستار : زهره احدی‌یار

ناشر: روابط عمومی شورای فرهنگی اجتماعی زنان

خلاصه:

این کتاب ازسه مجلد متشکل می باشد که جلد اول آن شامل 437 آیه و روایت پیرامون موضوعاتی چون جرائم جنسی و دین و مرز ارتباط با جنس مخالف و عشق متقابل بین زوجین و نفی خشونت خانگی علیه زنان، آراستگی زوجین برای یکدیگر و مشارکت زن و شوهر در امور خانه،حسن معاشرت آنان در روابطشان می باشد. جلد دوم کتاب با ارائه 386 آیه و روایت به موضوعات چون وساطت در ازدواج، ارج نهادن به ایده جوان در ازدواج، نیکی در طلاق،اقتصاد خانواده، تشکیل و انحلال کانون خانواده و روابط اعضاء نهاد مقدس با یکدیگر و زندگی اقتصادی خانواده مسئولان حکومتی پرداخته است. جلد سوم کتاب نیز با ذکر 235 آیه و روایت مباحثی چون نقش مادری زنان و عواطفشان ،حقوق مادران، تنظیم جمعیت، تک همسری و سقط جنین را مطرح می کند.

 

4-تأثیر فمنیسم بر فرزندان

تاثیرفمنیسم+برفرزندان

مؤلف : استوارت رین

مترجم: کتایون رجبی راد

ناشر : معارف

تعداد صفحات : 128

خلاصه :

این کتاب اثر استوارت رین بوده که در سال 2001 میلادی در آمریکا چاپ و منتشر شده است. نویسنده این کتاب بیش از 12 سال است که در خصوص حقوق کودکان در روزنامه‌های مهم، برنامه های رادیویی وتلویزیونی در اروپا و آمریکا فعالیت دارد. او در این کتاب به بررسی رابطه فمینیسم و کودکان در غرب ونیز آثار قانون حضانت کودکان در آمریکا پرداخته است.

در این کتاب 3 فصل دیده می شود که در فصل اول به انکار مرد در فصل دوم اهمیت پدر و در فصل سوم به مباحثی همچون تبعات هرگونه محرومیت از حقوق والدین بر فرزندان،لطمه روانشناختی به دلیل غیاب اجباری پدر،گزارش خسارت،لطمه های کوتاه مدت،میان مدت و دراز مدت،سندرم انزوای والدین،جستجو برای یافتن پدر،عطش یافتن والده گمشده،احتمال وقوع رفتار ضد اجتماعی و ارتکاب جرم،نداشتن فرصت های تحصیلی و اقتصادی،رسوایی ملی و بین المللی کودک ربایی والدین، مدل های کودک ربایی والدین،عقود اجتماعی، زوج- سرپرست گریزی و گذارهای خانواده، پیمان زن و شوهر و افزایش زوج-سرپرست گریزی افراطی پرداخته شده است.

 

5- مطالعات زنان

مؤلفان : شاشیکوموراتا ، الن آرکلین ،نورتا کوئرج،دافنه پاتای،شهربانو پاپی نژادمطالعات+زنان

مترجم : زهرا ورمزیار، فروغ ذکاوتی ، آزاده وجدانی 

ناشر : معارف

تعداد صفحات : 352

خلاصه :

در این کتاب پنج بخش به ترتیب با عنوان رشته تحصیلی مطالعات زنان در ایران، آشنایی با دنیای مطالعات زنان،فمینیسم زیر آتش، تائو و اسلام و ازدواج، رویایی که تن به خاموشی نمی دهد آمده است.

 

 6- غریزه مادریغریزه+مادری

مؤلف :  دافنه دمارنف

مترجم : آزاده وجدانی

ناشر : معارف

تعداد صفحات : 184

خلاصه :

عنوان اصلی کتاب «غریزه مادری در مورد فرزندان، عشق و زندگی معنوی» نوشته دافنه دمارنف است که در سال 2004 میلادی در آمریکا منتشر شده است.
دافنه دمارنف Daphne de Marneffe دکترای روان شناسی بالینی و دانش آموخته دانشگاههای هاروارد و برکلی در کالیفرنیاست که در زمینه درمان کودکان و بزرگسالان تجربه دارد. وی در سراسر آمریکا درباره موضوع غریزه مادری سخنرانی کرده است و مقالات متعددی در این زمینه منتشر شده است.
مترجم کتاب وی را در ده فصل خلاصه و ترجمه کرده است که مسأله غریزه مادری، فمنیسم، روان کاوی، عشق و دلبستگی، لذت مادری، دو دلی ما در شدن، مراقب از فرزاندن و وظایف مادری، نوجوانی و ارزش مادری، میانسالی، پدران و نقش پدر در مراقبت بچه ها و … محتوای فصول ده گانه این کتاب هستند.
دمارنف، نویسنده کتاب «غریزه مادری» می گوید: «یکی از اهداف فمنیسنم در 25 سال اخیر برچیدن آرمان ما در فداکار و از خود گذشته بوده است …. تغییرات عظیمی که به واسطه کنترل باروری و دسترسی به منابع آموزشی و اقتصادی پیش آمد، بالاخره به گونه ای تصور ناپذیر به زنان برای مادری کردن حق انتخاب داد. به نظر او، از آنجا که عرصه های وسیعی از انتخاب ها برای زنان پدیده آمده، علاقه زنان به مراقبت از فرزندان در معرض چالش های جدیدی قرار گرفته است. نویسنده کتاب که خود یک فمنیست است از منظری جدید به نقد فمنیسم و چالش های پیش روی آن می پردازد و میل مادری را امری آشکار، ارزشمند، مهم و مطرح در زندگی زنان معرفی می کند.

این کتاب در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

 

 

7- دروغ هایی که زنان باور می کنند و حقایقی که آنها را آزاد می سازدid_3588_preview_standard

مؤلف : نانسی لی دموس

مترجم : پریسا پورعلمداری

ناشر : معارف

تعداد صفحات : 136

خلاصه :

این کتاب ترجمه و تلخیص کتاب Lies Woman Believe نوشته نانسی لی دموس(Nancy Leigh Demess) است. نویسنده کتاب، فارغ التحصیل دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و سرپرست انتشارات و عضویت هیات مدیره کشیشانFeaction در میشیگان و سردبیر مجله Sprit of Revival است.

این کتاب، به چهل دروغ رایج در غرب که زنان آن را باور کرده‌اند و این باورها به زندگی فردی و اجتماعی آنان آسیب زده‌ است، می‌پردازد. نویسنده این کتاب که یک زن مبلغ مسیحی است، با اشاره به سردرگمی‌های روزانه زنان، می‌کوشد به آنان کمک کند تا فریب‌هایی که بسیاری از آنان را به ناامیدی کشانده است، بشناسند و با معرفی شیطان به عنوان منشأ تمام دروغ پردازی‌ها و انحرافات بشری و استفاده از مثال‌های مستند و حقیقی، خواننده را راهنمایی کند تا به سوی حقایقی بازگردند که تنها با آموزه‌های دینی، قابل یافتن‌اند.

این کتاب که با شیوهای نو و جدید، نگرش‌های فمینیستی را نقد می‌کند، در سه بخش و یازده فصل تدوین و تنظیم شده است.

دروغ‌های که زنان درباره خودشان، گناه، ازدواج، فرزندان، عواطف و شرایط زندگی باور می‌کنند، برخی از عناوین این کتاب‌اند. در بخش سوم این نوشتار، حقایقی که زنان را از این دروغ‌ها آزاد می‌کند، مطرح می‌شوند.

 

 

 

 

8-عریان کردن فمنیسمعریان+کردن+فمنیسم

مؤلف : آلن آر کلاین

مترجم : طاهره توکلی                          

ناشر : معارف

تعداد صفحات : 160

خلاصه :

در این کتاب که از مجموعه “فمنیسم در ترازوی نقد” است ، ابتدا به تاریخچه و فلسفه پیدایش فمینیسم و مبانی نظری آن پرداخته و در ادامه به شرح موجهای مختلف فمینیسم می پردازد. در پایان نیز فمینیسم را از نظر رهبران جنبش فمینیستی در معرض نقد قرار داد و ضمن طرح اشکالات آن، وضعیت آینده این کتاب را نیز به چالش کشیده است.
نویسنده در 7 فصل، نبرد برای برابری زنان را ازسال 1700 تا به امروز دنبال می کند و آنگاه پیش بینی‌هایی برای آینده فمینیسم می کند. کلاین با اینکه کاملاً هوادار نسل اول فمینیست ها بوده است نشان می دهد فمینیسم معاصر پس از دستیابی به هدف «برابری با مردان» در صدد دستیابی به برتری نسبت به مردان است که آشکارا در تضاد با هر گونه مفهومی از برابری است و فمینیسم امروزی یکی از علل اصلی بروز مشکلات و معضلات اجتماعی و حقوقی در فرهنگ معاصر آمریکاست.
خانم کلاین دارای مدرک دکترا از دانشگاه میامی و دانشیار فلسفه در کالج فلگ لر( flagler ) فلوریداست. او که یک فمینیست و استاد در رشته مطالعات زنان در آمریکاست در کتاب «عریان کردن فمینیسم» به افشاگری علیه فمینیسم پرداخته است.

 

 

9-تأثیر فمنیسم بر دختران در غرب

مؤلفان : خانم آریل لوی ، تیم کسر و هفت نفر از پژوهشگران روانشناس آمریکاییid_3245_preview_standard

مترجمان : فاطمه سادات رضوی ، راحله میر اسلامی  ، پریسا پورعلمداری

ناشر : معارف

تعداد صفحات : 256

 

خلاصه:
این کتاب هفتمین جلد “فمنیسم در ترازوی نقد” است.
اندیشمندان غربی کتابهای متعددی نقد فمنیسم نگاشته اند که ترجمه آنها، جامعه ما را با آثار مخرب این جریان بیشتر آشنا خواهد کرد. کتاب «تأثیر فمنیسم بر دختران در غرب» یکی از ده جلد کتابی است که اداره مطالعات زنان و خانواده معاونت پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها در جهت تحقق نقد برون دینی فمنیسم عرضه کرده است.
این کتاب، ترجمه و تلخیص سه کتاب است که در سه بخش تنظیم شده است.
بخش اول آن، کتاب «ایجاد کردن دیدگاه جنسی در مورد دختران» نوشته هفت نفر از پژوهشگران روانشناس آمریکایی از دانشگاههای کالیفرنیا، سنت میشائیل، کلورادو، سانفرانسیسکو، میشیگان و هاروارد است که در سال 2007 در آمریکا چاپ و منتشر شده است. این بخش به همت فاطمه سادات رضوی ترجمه و تلخیص شده است.
این بخش، در گزارشی به وضعیت موجود دختران و زنان در رسانه ها، مدارس، دانشگاهها و عرصه سیاست و تبلیغ غرب میپردازد و حتی نشان میدهد که چگونه دختران غربی می توانند خود را از یک شیء جنسی شدن، مورد توجه جنسی صرف بودن و جنسی زیستن رها کنند.
بخش دوم، ترجمه و تلخیص کتاب «ماده خوکهای شوونیست» نوشته خانم آریل لوی است که در سال دو هزار و پنج در آمریکا منتشر شده است. این بخش فمنیست های امروزی را به بررسی می کند و این که چگونه دختران امروزی در غرب از آرمانهای اولیه فمنیستی جدا شده اند و خود را با مردان هرزه (نر خوکهای شوونیست) مقایسه می کنند و سعی دارند با عرضه خود و آراستن و دل ربایی در مراکز عیش و نوش، هویت زنانه خود را اثبات کنند و توانایی زنان امروز را تنها در ویژگیهای جنسی آنان می دانند. این کتاب به همت راحله میراسلامی ترجمه و تلخیص شده است.
بخش سوم هم، کتاب «بهای سنگین مادی گرایی» نوشته تیم کسراست که در سال 2002 در آمریکا به چاپ رسیده است. این کتاب که از سوی نشریه «چویس» به عنوان کتاب علمی برجسته سال برگزیده شده است و به همت خانم پریسا پور علمداری ترجمه و تلخیص شده است.
در این بخش عامل اصلی همه تغییرات در جامعه غرب یعنی مادی گرایی و میل به مادیات مورد بررسی قرار گرفته است و این عامل، سبب اصلی فروپاشی خانواده ها، انحرافات اجتماعی و حتی آسیب به محیط زیست معرفی شده است.
توصیه های کاربردی مندرج در بخش های مختلف این کتاب، نکات کلیدی و تأمل برانگیزی را بر خوانندگان و جامعه دانشگاهی و مروجآن فمنیسم در ایران می نهد تا ما دقت و توجه بیشتری در وضعیت اجتماعی خانواده امروز خودمان و غرب داشته باشیم.

 

10-تأثیرفمنیسم برفروپاشی حکومت هاتاثیرفمنیسم+بر+فروپاشی+حکومت+ها

مؤلف : براسیس کریستنسن

مترجم : تلخیص آزاده وجدانی

ناشر :  معارف

تعداد صفحات : 176

خلاصه:
“تأثیر فمنیسم بر فروپاشی حکومتها” نوشته براسیس کریستنسن با ترجمه و تلخیص آزاده وجدانی منتشر شد. این کتاب در واقع ترجمه بخشهایی از کتاب «اگر متفرق باشیم سقوط خواهیم کرد: اختلافات خانوادگی و شکست جامعه آمریکا» است که در سال 2006 در ایالات متحده آمریکا به چاپ رسیده است. نویسنده در این کتاب، به شیوه محققانه و با نثری شیوا، مشکلات جامعه را که به ضعف پیوندهای خانوادگی دچار شده است، بازگو می کند.
نویسنده کتاب با اشاره به واقعه یازده سپتامبر و نیاز به وحدت ملی برای مقابله با تروریسم ابراز می دارد که به دلیل تأثیرات گسترده فمینیسم بر زنان، کودکان و خانواده، ایجاد وحدت ملی در آمریکا هرگز میسر نخواهد شد. او در این کتاب با اشاره به وقایع چند سال اخیر از جمله حضور سربازان آمریکایی در عراق و افغانستان به نقد فمنیسم و پیامدهای آن می پردازد.
نویسنده کتاب، استاد دانشگاه یوتای جنوبی است که از او کتاب «آرمان شهر علیه خانواده» و مقالات بسیاری در موضوعات مختلف فرهنگی و ادبی در نشریات علمی به چاپ رسیده است.
این کتاب یکی از ده جلد کتابی است که اداره مطالعات زنان و خانواده نهاد رهبری در دانشگاهها در جهت نقد برون دینی فمنیسم و بررسی آثار مخرب این جریان در خاستگاه خود- یعنی آمریکا و اروپا- منتشر شده است.

 

 

11- خیانت زنان به همنوعان خودخیانت+زنان+به+همنوعان+خود

مؤلف : کریستینا هوف سومرز

مترجم : پریسا پورعلمداری

ناشر : معارف

تعداد صفحات : 200

خلاصه:
“خیانت زنان به همنوعان خود” در قالب پنجمین جلد فمینیسم در ترازوی نقد است.

 این کتاب، ترجمه و تلخیص کتاب «چه کسی فمنیسم را دزدید؟» نوشته خانم کریستینا هوف سومرز” است که در دوازده فصل به نگارش درآمده است. در هر فصل، نویسنده سعی کرده است با استناد به مدارک معتبر، گزارشی انتقادآمیز از وضعیت موجود در جهت آگاه سازی زنان ارائه دهد و اظهار کند که تحقیقات فمینیستی، با ساده لوح پنداشتن مخاطبان و غلوگویی موضوعات اجتماعی موجب تشویش اذهان عمومی گردیده و با رواج تفکر بیزاری نسبت به مردان در زنان، از آنها سربازانی متعصب برای نبرد در جنگ جنسیتی می سازد.
خانم سومرز در فصول مختلف کتاب به بررسی و معرفی نهادها، رهبران و نظریه پردازان فمنیست می پردازد و نظام آموزشی آمریکا را در مدارس و دانشگاه های این کشور، مورد بازبینی قرار می دهد و همچنین به تشریح نظام تبلیغات و اطلاع رسانی و مأخذ های اطلاعاتی و پشتیبان های مالی، فمنیست ها می پردازد و گام به گام تأثیرات عملکرد تفرقه انگیزانه(بین مرد و زن) را در جامعه نشان می دهد و همواره هشدار می دهد که اگر ایدئولوژی و عملکرد فمینیسم نوین مورد بازبینی و بازنگری مجدد و بی غرض قرار نگیرد ، چه پیامدهای اسفباری، جامعه آمریکا را تهدید می‌کند.
نویسنده این کتاب که خود را فمینیست آزادیخواه اصیل معرفی می کند، دارای مدرک دکترای فلسفه از دانشگاه براندیس و دانشیار فلسفه در دانشگاه کلارک است که از وی تألیفات، و مصاحبه های متعددی در نشریات و شبکه های خبری جامعه آمریکا به چشم می خورد.

 

 

12- چه کسی گهواره را تکان خواهد داد ؟ketabroom.ir_file_5397

مؤلف : یازده تن از نویسندگان اندیشمند و فعالان مهدکودک های غربی

مترجم : سمانه مدنی و آزاده وجدانی

ناشر : معارف

تعدادصفحات : 159       

خلاصه:
این کتاب ترجمه کتاب who will rock the cradle حاوی تعدادی مقاله درباره پیامدهای ناشی از سپردن کودکان به مهد کودک هاست.

 مجموعه مقالات این کتاب نوشته یازده تن از نویسندگان اندیشمند و فعالان مهدکودک های غربی است که در سالهای اخیر به رشته تحریر در آمده است.
این کتاب درصدد بیان تأثیر نگرش فمنیستی بر کمرنگ شدن نقش همسری و مادری در بین دختران جوان است.
جریان فعال فمنیستی و جنبش رهاسازی زنان از ایفای نقش خانوادگی با عنوان همسر و مادر، دختران را تشویق می کنند تا با اولویت قائل شدن برای تحصیلات و اشتغال با هدف کسب موفقیت های اقتصادی و اجتماعی، ازدواج را به تأخیر اندازد و پس از ازدواج نیز فرزند آوری را به سالهای پایانی باروری خود واگذارند و پس از تولد فرزند خود نیز مسئولیت و تربیت فرزند را به مهدکودکها بسپارند.
در این کتاب روانشناسان، جامعه شناسان و اقتصاددانان آمریکایی، پیامدهای ناشی از سپردن نوزادان و کودکان به مهدکودکها را در آن کشور بررسی و نقد کرده اند.
این کتاب برای خانواده ها و خصوصا آنانی که برای کودکان این مرز و بوم دل می سوزانند و نیز محققان مسائل زنان و مسائل خانواده می توانند راهگشا باشند.
کتاب «چه کسی گهواره را تکان خواهد داد؟ » از چهار فصل تشکیل شده است که الگوی فمنیستی مراقبت از کودکان، مهد کودک، کیفیت، نگاه کودک، نظریه های روانشناسی و مهد کودک و اقتصاد و مهد کودک عناوین فصول چهار گانه این کتاب هستند.

 

 

 

 

13- دختران به عفاف می رونددختران+به+عفاف+می+روند

 

مؤلفان : وندی شلیت و نانسی دموس

 

مترجم : زهرا آیت‌اللهی و پریسا پورعلمداری

 

ناشر : معارف

 

تعداد صفحات : 297

 

خلاصه:
ششمین جلد از مجموعه فمینیسم در ترازوی نقد منتشر شد.
دختران به عفاف و روی می‌آورند” نوشته وندی شلیت و نانسی دموس به همت اداره مطالعات زنان و خانواده معاونت پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ترجمه و منتشر شده است ،که ششمین جلد از مجموعه فمینیسم در ترازوی نقدمحسوب می شود.

 

 این کتاب در سه فصل تنظیم شده است که بخش اول آن ترجمه و تلخیص کتاب
« girls Gone mild»
نوشته خانم وندی شلیت است که در سال 2007 میلادی در آمریکا منتشر شده است. بخش دوم آن هم ترجمه و تلخیص کتاب «زن آگاه شدن در دنیای نفسانی» نوشته خانم نانسی لی دموس و ترجمه پریسا پورعلمداری است که در سال 2003 در آمریکا منتشر شده است.
بخش اول کتاب در صدد است ضمن مرور آنچه در حال حاضر در آمریکا در زمینه دختران و زنان رخ داده است، تصویر روشنی از ترویج بی‌بندوباری و آزادی جنسی که خواست موج سوم فمینیسم است، ارائه کند و توضیح دهد که چگونه نسل جدیدی در آمریکا در حال شکل‌گیری است که خواسته‌هایش با گذشتگان متفاوت است و به دنبال گمشده خود می‌گردد. نسل جدید دختران امروز آمریکا می‌خواهند چیزی نباشد که والدینشان بوده‌اند و در تلاشند با خویشتن‌داری، زندگی عاقلانه و عفیفانه را در پیش گیرند و رابطه خصوصی را تا شروع زندگی دائمی به تعویق بیاندازند. آن‌ها می‌خواهند سبک زندگی و نوع پوشش خود را تغییر دهند.
در بخش دوم که توسط خانم نانسی لی دموس نگاشته شده است، نویسنده صفات زنان ناسالم و نادان را که با بی‌خردی و هرزگی، خود و خانواده و پی آن جامعه را ویران می‌کنند، معرفی می‌نماید و با طرح سؤالاتی، ذهن خواننده را برای این پرسش آماده می‌کند که آیا در این دنیای شهوانی، انسان‌های با بصیرت هستند یا خیر؟
نویسندگان دو بخش اول، دو اندیشمند یهودی و مسیحی هستند که وضعیت حیا و عفت را در آمریکا به چالش کشیده و تأثیر فمینیسم بر ارزش‌های اخلاقی را مورد بررسی قرار داده‌اند. این امر نشان دهنده آن است که ادیان آسمانی در جریانی مشترک از مدافعان سرسخت عفاف هستند و بر همین اساس نیز از جمله منتقدان اصلی فمینیسم و… و رد آن در موضوع انقلاب جنسی، پیروان ادیان هستند.
بخش سوم این کتاب اخلاق جنسی در آموزه‌های اسلامی پرداخته شده است که توسط خانم زهرا آیت‌اللهی به رشته تحریر درآمده است. در بخش سوم بیان شده است که معارف ناب اسلامی بر رعایت ارزش‌های اخلاقی در مسائل جنسی توصیه فراوانی کرده است و اسلام بقای خانواده‌ها را در گروی رعایت اخلاق جنسی و رفتارهای صحیح و معقول جنسی می‌داند.

برای تهیه کتاب های نشر معارف می‌توانید از طریق سایت دفتر مطالعات و توسعه کتابخوانی دفتر نشر معارف با نام پاتوق کتاب(www.ketabroom.ir) و فروشگاههای دفتر نشر معارف (تهران 88911212-021) و (قم 7735451-0253) و (دفتر مرکزی 7744616-0253) اقدام نمائید.

انشاالله بزودی بقیه‌ی کتابهای توصیه شده توسط استاد نیلچی زاده را معرفی می‌کنیم.

پس…

ادامه دارد…

 

 

اخبار مرتبط