پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

کلیدداری کعبه را با چند مشک شراب باختند

مفسر قرآن کریم و مرجع تقلید شیعیان تاکید کرد: امروز نجات حرمین شریفین از اسارت آل سعود جهاد اکبر است.
00

دزمهراب: آیت‌الله‌العظمی عبدالله جوادی آملی، امروز ۲۵ فروردین ماه در درس تفسیر در مسجد اعظم در سخنانی با اشاره به وقایع اخیر عربستان به ایکنا گفت: آن سالی که حادثه تلخ زائران ایرانی در حرمین شریفین اتفاق افتاد، عده‌ای مقالاتی نوشتند که مکه و مدینه باید در اختیار چه کسی باشد؟ و چه کسی باید متولی آن باشد.

وی ادامه داد: متولی سرزمین وحی باید مردان با تقوا باشند، نه آل سعود. اینها کسانی هستند که اجداد آنان کعبه را بتخانه و آنجا را شرابخانه کرده بودند و کلیدداری کعبه را در مجلس قمار با چند مشک شراب باختند و تولیت آن را با چند مشک شراب معامله کردند.

جهاد اکبر

این مفسر قرآن با بیان اینکه نجات مکه و مدینه از دست آل سعود وظیفه آحاد مردم است، بیان کرد: به فکر دولت‌ها نباید بود؛ خود ملل اسلامی اگر به این فکر باشند که حرمین را از شر آل سعود نجات دهند، این جهاد اکبر است.

وی افزود: بارها عرض شد که اینها اگر بخواهند غدیر را خاموش کنند و سقیفه را جای آن بنشانند، فرهنگ یک ملت را به اسارت می‌برند و وقتی فکر ملتی به غارت رفت، تسلیم می‌شود چون دلیلی برای قیام ندارد.

وضعیت آل سعود نشانه به غارت رفتن عقل و دین است

وی تاکید کرد: اگر اندیشه و عقل به غارت برود وضعیت امروز آل سعود می‌شود؛ جهان اسلام باید عقل و قرآن و روایات را نجات دهند و آزاد کنند و همچنین حرمین را که در اسارت آل سعود است و انشاءالله از این اسارت به امید فرج حضرت ولی عصر(عج) درآید.

 

فرهنگ نیوز

اخبار مرتبط