پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

گزارش نشست های گذشته موسسه مهراب دزفول

گزارش نشست های فکری فرهنگی گذشته موسسه مهراب دزفول

  1. 1.     نشست حماسه9دی(اولین نشست)

این نشست در دی‌ماه سال1391 و با موضوع حماسه ۹دی1388 و تحلیل جریان های سیاسی کنونی کشور با حضور آقای میثم نیلی (مدیر پایگاه اطلاع رسانی رجانیوز و دبیر اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان) برگزار گردید. در ابتدای این جلسه مستند”پایان مدارا” اکران گردید که مورد استقبال زیاد جوانان قرار گرفت.

  1. 2.     نشست نقد رسانه ملی(دومین نشست)

این نشست در بهمن ماه سال گذشته و با محور بحث نقد رویکردهای فرهنگی رسانه ملی وبا حضور حجت‌الاسلام علی جعفری کارشناس رسانه و مسائل فرهنگی و با حضور مردم و جوانان شهرستان برگزار گردید. شایان ذکر است در ابتدای این برنامه مستند«۱۶۲» که ساخته بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) می باشد و به بررسی و نقد برنامه های نوروزی ۹۱ رسانه ملی می پردازد، اکران شد.

  1. 3.     اکران و نقد فیلم ضدایرانی آرگو(سومین نشست)

 اکران و نقد فیلم جنجالی آرگو که در سال ۲۰۱۳ جایزه اسکار را دریافت کرده بود، در فروردین ماه 92 و در دو مکان متفاوت در دزفول برگزار گردید. ابتدا دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول میزبان این نشست بود و سپس این فیلم در حسینیه ناحیه مقاوت شهرستان دزفول اکران و نقد گردید. لازم به ذکر است این دو نشست با حضور آقای مهدی کاوندی(منتقد سینما از تهران) برگزار گردید. وی در این دوجلسه ابتدا فیلم را از زوایای مختلف مورد نقد و بررسی قرار داد  و بعد از آن کلیپ کوتاهی را که در مورد فیلم‌های ضد ایرانی ساخته شده توسط آمریکا بود را پخش کرد و پس از آن فیلم آرگو اکران شد.

  1. 4.     نشست مذاکره با آمریکا(چهارمین نشست) 

موسسه مهراب در اوایل اردیبهشت ماه 92 و در سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس اقدام به برگزاری دو سخنرانی با موضوع مذاکره با آمریکا با حضور دکتر هادی آجیلی(استاد روابط بین الملل دانشگاه علامه طباطبایی) کرد. یکی از این دو سخنرانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و دیگری در مسجد حضرت مهدی(عج) کوی اندیشه برگزار شد. گفتنی است در ابتدای این دو جلسه دومین مستند تولید شده توسط گروه مستند مهراب دزفول با عنوان “مذاکره به سبک آمریکایی” برای اولین بار اکران گردید.

اخبار مرتبط