پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

یادواره شهدای بی سیم چی دردزفول برگزار میشود

سید عزیزاله پژوهیده دبیر اولین یادواره شهدای بی سیم چی، مخابرات و پست شهرهای شمال خوزستان گفت :بدونه شک در طول دفاع هشت ساله کشورمان با دشمن بعثی  قسمتهای مختلفی برای این پیروزی هشت ساله نقش آفرینی کرده اند که یکی از آن نقش آفرینی ها نقش بی سیم چی ها ، مخابران و پست بوده است .

وی افزود : این عزیران امانت دار و رازدار فرماندهان  خود بودند .بی سیم چی ها از رده دسته تا گردان و همچنین تیپ ها ، لشکرها و قرارگاه ها همه در پی اطلاع رسانی  و گزارش لحظه به لحظه به فرماندهان خود بوده اند و خصوصآ در شب های عملیات در زیر باران و فرود انواع خمپاره ها و توپ ها می بایست تمام  توجه خود را به گوشی بی سیم می نمودند تا فرمانی جا نماند .

وی اضافه نمود :سیم کشی کیلومترها از منطقه نبرد و قرارگاه ها بعهده مخابرات ها بود که روزانه با فرود گلوله ای این سیم ها به دونیم می شدند و این مخابرات بود که می بایست در زیر آن آتش و گلوله می رفتند و کیلومترها را چک می کردند  تا سیم ها را بهم وصل کنند تا این ارتیاط ها بر قرار شود.

پژوهیده درخصوص اهمیت کار شهیدان این عرصه بیان داشت :ارتباط در سطح کلان بین قرار گاه ها و شهرها و ارتباط رزمندگان با خانواده هایشان در شهرهای که درگیر مستقیم جنگ بودند توسط عزیزان مخابرات انجام می شد البته از نقش پست نباید غافل ماند آنها هم با انتقال نامه های رزمندگان به خانواده هایشان کاری ستودنی انجام میدادند .

دبیر این یادواره همچنین اضافه کرد :ما هم بر آن شدیم تا با برگزاری  یادواره ای هر چند کوتاه بتوانیم از تلاشهای این عزیزان خصوصآ شهدای بی سیم چی ،مخابرات و پست تجلیلی  بعمل بیاوریم و گوشه ای از نقش ارزنده آن عزیزان به نسل حاضر را بازگو نمائیم .

وی در خصوص زمان برگزاری این یادواره گفت :انشاالله این یادواره با محوریت  و میزبانی ناحیه  مقاومت بسیج شهرستان دزفول و با حضور نواحی بسیج شهر های شمال استان خوزستان (  شوش،اندیمشک،گتوند،شوشتر و مسجد سلیمان  )در هشتم اسفند ماه سال ۹۲  با حضور خانواده های ۱۰۵ شهید بزگوار و مسئولین شهری شهرهای یاد شده و استانی و کشوری در شهرستان دزفول برگزار می گردد

images-176x76

مجددز

اخبار مرتبط