پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

یادواره شهدای دانش آموز در دزفول برگزار شد

فرمانده گردان واکنش سریع بیت المقدس شهرستان دزفول در روایتی از شهید بهنام محمدی راد می گوید: شهید محمدی راد بواسطه تجربیات ، فردی منحصر به فرد بود و در یک موضوع خاص دفاعی تبحر بالایی داشت.

به گزارش دزفول تایمز،”سید عزیزالله پژوهیده” دریادواره شهید بهنام محمدی راد وشهدای دانش آموزی که درمجتمع محل مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول برگزارگردید گفت: ابراز تاسف می‌کنیم برای خودمان که از وجود این شهید وشهدای عزیزدیگرمان در این دنیا بی بهره هستیم. البته این شهدا پشتوانه معنوی انقلاب هستند و به تعبیر یکی از بزرگان اینها آن طرف دستشان بازتر است. این پیروزیها، این موفقیتها، این تداوم انقلاب، اینها نتیجه آن منزلت و قربی است که در منزله حق تعالی دارند و اینها دعا گوی ما هستند و بیشتر موفقیتهای ما نتیجه دعای آنها است.

وی افزود:شهید بهنام محمدی راد ایده‌های بلندی داشت، وقتی که با او مواجه می‌شدی همه چیز را با هم داشت روحیه، ایمان، نشاط، سرزندگی، اراده، قاطعیت، ودراین راستا امروزما می بینیم که انقلاب اسلامی ما انسانهایی را بوجود آورد که این انسانها ، انسانهای نمونه هستند.

وی اظهارداشت:امروز نظام اسلامی ما مرهون اعتبار و شخصیت و مقام این شهدای عزیز است. ما از حضور این عزیزان در این دنیا بی بهره هستیم این وظیفه نسل جوان است که جای اینها را پرکند.

پژوهیده درادامه گفت:هنر هر مکتب و هر نظام این است که بگوید من چه انسانهایی را تربیت کردم انقلاب امام کسانی چون شهید بهنام محمدی،شهید بیدخ ،شهید طیب طاهر،شهید صالحی نژاد و دیگر شهدای بزرگ وعزیز را تربیت کرد ،که تمام شهدا ی انقلاب اسلامی برای ما ونسل جدید الگو هستند.

وی شهدارا در اخلاق و روش و مدیریت انسانهایی باقدرت وگرانبها ذکرکرد وافزود: اگر خوب بخواهیم شهدا را به بشریت معرفی کنیم بشر می تواند از شهدا الگو برداری کند و ما می توانیم در صحنه های مختلف شهدارا مطرح کنیم که بتوانند الگو و نمونه باشند.

رزمنده دوران ۸سال دفاع مقدس با اشاره به اهمیت ایثارگری گفت: بزرگ‌ترین سرمایه هر انسانی در زندگی، فرزند اوست و خانواده شهدا با نثار جان فرزندانشان موجبات زنده ماندن اسلام را در برابر زورگوترین و مسلح‌ترین قدرت‌ها فراهم آوردند.

پژوهیده اظهار داشت : امروز هر کسی که در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت کوتاهی کند، بدون شک خیانتی بزرگ و نابخشودنی در حق تاریخ انقلاب اسلامی کرده است.

وی نشر ارزش‌های ایثار و شهادت را وظیفه همگان دانست و گفت: اگر این نشر و انتقال به درستی صورت پذیرد، نسلی متعهد در قبال ارزش‌ها خواهیم داشت.

درآیین یادواره شهید بهنام محمدی راد وشهدای دانش آموزی این شهرستان علی موجودی پژوهشگر دفاع مقدس و مدیر وبلاگ الف شهرستان دزفول نیز باحالت معنوی بالاابرازکرد:شعر است یا نثر، آنچه می خواهم بگویم؟ افقی یا عمودی، بهترین «سبک زندگی»، «شهادت» است. قطعه ادبی خون شهید نباشد، کدام سبک؟ کدام زندگی؟ این شب ها شب عاشوراست.

گفتنی است: یادواره شهید بهنام محمدی راد و شهدای دانش آموز دزفول به همت حوزه بسیج دانش آموزی این شهرستان ، در محل مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول برگزار گردید .

اخبار مرتبط