پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

یادواره شهدای موشکی مسجد امام حسین (ع)

به گزارش دزمهراب مراسم یادواره شهدای موشکی مسجد امام حسین (ع) جنوبی، جمعه شب در این مسجد و با حضور خانواده معزز شهدا و ایثارگران و جمعی از مسئولین و مردم شهید پرور دزفول برگزار گردید.

در این آیین نورانی حضرت حجه الاسلام همت پور در سخنانی کوتاه به بیان جایگاه و منزلت شهدای موشکی پرداختند. همچنین در قسمتی دیگر از سخنانشان افزودند: از جمله دلایل نامگذاری دزفول به پایتخت مقاومت این است که مردم دزفول انس و ارتباط تنگاتنگی با سید الشهداء داشتند و از دلایل پیروزی ما در این جنگ این بود که مردم با اینکه می دانستند شهر در امان نیست ولی شهر را خالی نکردند و این همان نشانه مقام والی شهادت است.

3

1

در بخشی دیگر از این مراسم جناب آقای نادیان که در زمان حمله موشک در مسجد بودند به بیان خاطراتی از آن زمان پرداختند. همچنین پخش کلیپ و مداحی از دیگر بخش های این آیین بود.

22

گفتنی است در تاریخ 28 آذر سال 61 دزفول مورد حملات شدید هوایی و موشکی بعثیان عراقی  قرار گرفت که در یکی از این حملات وحشیانه، با اصابت یک موشک 12 متری به مخدوده مسجد امام حسین (ع) جنوبی در زمان اقامه نماز مغرب، منجر به شهادت 15 تن از اهالی محل و مجروحیت حمعی از همسایگان شد.

 

اخبار مرتبط