پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

یار در خانه و ما…

همسر‌درمانی نامی است که دوای درد بیماری‌های روحی و روانی تمام مجرد‌هاست؛ شیوه‌ای که سنت پیغمبری آسمانی است، سنتی که دین، با آن کامل می‌شود. نصف دین، باقی‌اش با خود تو است. تلاطم روحی خود را در آیات قرآن کریم جست‌وجو کن.

تنهایی حوصله‌ات سر می‌رود. تلفن‌ات را برمی‌داری و به رفیقانت زنگ می‌زنی و مهیا می‌شوید برای یک تفریح جانانه. گردش تمام می‌شود و به خانه بازمی‌گردی، ولی هنوز سردر گمی.

کلافه‌ای. موتور یا ماشین‌ات را برمی‌داری و خیابان‌ها را می‌چرخی. آب و هوایی عوض می‌کنی و به خانه بازمی‌گردی.

کسلی. کتاب‌هایت را برمی‌داری و مطالعه می‌کنی. کتاب را می‌بندی. مطالعات جانبی‌ات تمام شده، ولی هنوز کسلی.

بی‌تابی. به سراغ موبایلت می‌روی. وایبر و واتساپ و لاین و تانگو و… را زیر و رو می‌کنی. گوشی‌ات را زمین می‌گذاری، ولی هنوز بی‌حوصله‌ای. حالا لپ‌تاپ‌ات را باز می‌کنی و پدر فیسبوک را درمی‌آوری. فیسبوک بازی‌ات تمام می‌شود، ولی هنوز بی‌قراری.

دلت گرفته است. یک ذره جاده خاکی می‌زنی و آهنگ‌های مختلف را گوش می‌کنی. غمگین می‌شوی. شاد می‌شوی. به فکر فرو می‌روی. آهنگ‌هایت ته می‌کشد، ولی هنوز دلت بی‌قرار است.

می‌دانی. خودت بهتر از هر کس می‌دانی. آرامش‌ات را از دست داده‌ای. بی‌قراری. بی‌تابی. بی‌حوصله‌ای. خودت خوب می‌دانی این بی‌قراری ناشی از چیست؟!

می‌شود گفت تمام این تشویش و اضطراب‌های دوران مجردی تا حدی طبیعی است اما از حد که گذشت یک بیماری تلقی می‌شود. البته درمانش ساده است. همسر‌درمانی نامی است که دوای درد بیماری‌های روحی و روانی تمام مجرد‌هاست؛ شیوه‌ای که سنت پیغمبری آسمانی است، سنتی که دین، با آن کامل می‌شود. نصف دین، باقی‌اش با خود تو است. تلاطم روحی خود را در آیات قرآن کریم جست‌وجو کن.

سوره روم آیه ۲۱:

ومن ایاته ان خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الیها وجعل بینکم موده ورحمه ان فی ذلک لایات لقوم یتفکرون.

و از نشانه‌های قدرت اوست که برایتان از جنس خودتان، همسرانی آفرید تا به ایشان آرامش یابید و میان شما دوستی و مهربانی نهاد.

یار در خانه و ما گرد جهان می‌گردیم!

ابراهیم جلالیان

اخبار مرتبط