پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

فرماندار : با اقتصاد دولتی نمی توان توسعه را محقق کرد

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه با اتکا به اقتصاد دولتی نمی توان توسعه را محقق کرد گفت:با اعتماد سازی باید تلاش کرد زمینه مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی در طرح های اقتصادی فراهم شود.

 

به گزارش دز مهراب به نقل از  ایرنا ‘ حبیب اله آصفی ‘ یکشنبه در هشتمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دزفول یکی از موانع جدی توسعه را اقتصاد دولتی دانست و افزود:برای رسیدن به توسعه متوازن در بخش های مختلف راهی جز کوچک کردن بدنه دولت نیست.

وی اظهار داشت:دولت با وجود پنج میلیون نفر کارمند نمی تواند اهداف و برنامه های توسعه را محقق کند لذا باید تلاش کرد تا زمینه برای فعالیت بخش خصوصی در عرصه های مختلف اقتصادی فراهم شود.

فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه نظام اداری و دولتی اعتماد چندانی به بخش خصوصی ندارد گفت: باید با نظارت خوب و اعتماد سازی ، زمینه مشارکت بخش خصوصی را در همه بخش ها از جمله آموزش و پرورش فراهم کرد.

آصفی گسترش مدارس مشارکتی را گامی در راستای حضور بیشتر بخش خصوصی در امر آموزش و پرورش دانست و افزود:باید تلاش کرد تا مدارس مشارکتی در شهرستان دزفول گسترش یابد.

وی همچنین در خصوص گسترش فعالیت های پژوهشی در مدارس تاکید کرد و گفت:به منظور گسترش فعالیت های پژوهشی در مدارس باید تلاش کرد تا روحیه مطالبه گری دانش آموزان تقویت شود.

معاون استاندار خوزستان تقویت رابطه آموزش و پرورش با دانشگاه را گامی مهم در راستای تقویت فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی در مدارس دانست و اظهار داشت:دزفول در زمینه پژوهش دارای قابلیت های خوبی است که باید تلاش کرد این ظرفیت ها در سطح ملی مطرح و معرفی شود.

آصفی همچنین از دستگاههای اجرایی خواست از دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهشی در اجرای طرح ها و برنامه ها استفاده کنند.

مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز در این نشست از اجرای طرح مدارس مشارکتی با همکاری موسسان غیر دولتی در دزفول خبر داد و گفت: این طرح در سال تحصیلی جاری تاکنون در 24 کلاس درس با 592 دانش آموز اجرا شده است.

‘ غلامرضا نصراله پور ‘ افزود: در راستای اجرای این طرح بسته حمایتی به مدارس مشارکتی پرداخت شده و طبق ارزیابی صورت گرفته عملکرد این مدارس در زمینه آموزشی موفقیت آمیز بوده است.

وی با بیان اینکه طرح مدارس مشارکتی در سطح شهرستان دزفول رو به گسترش است افزود:این طرح در راستای ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس اجرایی شده و نتایج خوبی به دنبال داشته و رضایت مندی والدین دانش آموزان را در پی داشته است.

در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دزفول از مدیر هنرستان حدید و پنج هنر آموز این هنرستان به خاطر طراحی موتور انژکتوری بر روی خودروی پراید تجلیل شد.

احمد خرمی پویا مدیر هنرستان حدید و نیز یوسف طرانی ملا ، قاسم غلامعلی زارعی ، عزیزاله سامری ، احمد پیروزان و ذوالفقار ایساوند پنج هنر آموز این هنرستان در یک طرح ابتکاری با کمترین هزینه موفق به تبدیل موتور پراید کاربراتوری به انژکتوری شدند.

 

ایرنا

اخبار مرتبط