پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

برگزاری جشنواره باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوانان در دزفول+تصاویر

به گزارش دزمهراب این برنامه 2 روزه صبح امروز یکشنبه ویژه مربیان طرح و با حضور سه تن از اساتید کشوری در کتابخانه آیت الله قاضی برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار دزمهراب گفت: جشنواره  کتابخوانی کودک و نوجوانان در 10 شهر کشور برگزار میشود و دزفول نیز بدلیل اینکه سال گذشته جزء شهرهای نهایی انتخابی پایتخت کتاب کشور بود، این جشنواره در آن نیز برگزار شده است.

نادر سعادتی فر افزود: امروز و فردا دو کارگاه توجیهی ویژه مربیان طرح و نیز مربیان مهدکودک ها تشکیل میشود که مربیان پس از اتمام طرح باید یک باشگاه کتابخانی برای حداقل 15 کودک و نوجوانان تشکیل و آنرا سرپرستی کنند.

وی با بیان اینکه کتابها برای بچه ها با تخفیف 50درصدی ارائه میشود تصریح کرد: این باشگاه ها در مکان هایی از جمله مهدکودک ها، کتابخانه ها و کانون پرورش فکری تشکیل میشود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف از این طرح را ترویج فرهنگ کتابخانی خواند و اظهار کرد: در نهایت یک برنامه شهرستانی جهت تجلیل از برگزیدگان برگزار میشود و یک برنامه کشوری نیز در اسفند ماه در شهر نیشابور که پایتخت کتاب کشور در سال 95 بوده است گرفته خواهند شد.

جشنواره باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوانان برای نخستین بار در شهرهای پایتخت کتاب و شهرهای نامزد پایتخت کتاب برگزار می شود که در استان خوزستان نیز در شهرهای دزفول، اهواز و رامهرمز برگزار خواهد شد.

img_6041 img_6045 img_6046 img_6058 img_6061 img_6067 img_6069

اخبار مرتبط