پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

21 مدرسه دزفول به همت جهادگران بسیج دانش آموزی مرمت شد+گزارش تصویری

به گزارش دزمهراب با اجرای طرح هجرت3 به همت جهادگران بسیج دانش آموزی 21 مدرسه در دزفول مرمت و زیباسازی شد.

فرمانده بسیج دانش آموزی شهرستان دزفول در گفتگو با خبرنگار دزمهراب در این رابطه گفت: یکی از ماموریت های بسیج دانش آموزی در سه ماهه تابستان برگزاری اردوهای جهادی طرح هجرت 3 میباشد.

رضا صائمی نیا با اشاره به اهداف این طرح اظهار کرد: ایجاد شور و نشاط بین دانش آموزان، محرومیت زدایی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته شهری و نیز ارتقای سطح مهارت دانش آموزان از جمله ی اهداف این اردوها میباشد.

وی تصریح کرد: در اردوهای طرح هجرت3 امور مرمت و زیباسازی عرصه ها ازجمله رنگ آمیزی، دیوار نویسی، خط کشی حیاط مدرسه، فضاسازی فرهنگی نمازخانه ها، سفیدکاری و برق کاری جزئی انجام میشود.

فرمانده بسیج دانش آموزی دزفول با بیان اینکه امسال هشت عرصه به بسیج دانش آموزی ابلاغ اما با کار جهادی توانستیم21 عرصه را مرمت و زیباسازی کنیم، بیان کرد: با حضور 150 نفر از دانش آموزان دزفولی و سازمان دهی آنها در حلقه های صالحین، هر گروه را 9 روز به مدارس اعزام کردیم.

صائمی نیا افزود: این گروه های 20 تا 25 نفره دارای سرگروه هایی از قشر طلاب، دانشجو و نیز آموزگار بودند و به همراه استادکارانی غالباً بسیجی، به انجام کار جهادی مشغول شدند.

وی تشکیل حلقه های صالحین، مسابقات ورزشی، برگزاری کلاس های کمک درسی و یک اردوی شبانه روزی در پایان کار را مکمل این طرح برشمرد و اظهار کرد: جهادگران بسیج دانش آموزی امسال در شهرک عدالت، شهرامام، شهر صفی آباد، کوی ولی آباد و مدرس، مکان های ورزشی و تربیتی شهر دزفول و چند مدرسه در شهر دزفول که کمتر توسعه یافته بودند را مرمت و زیباسازی کردند.

فرمانده بسیج دانش آموزی دزفول ادامه داد: امسال به طور جدی تری به هنرستان ها نگاه داشته ایم و در بحث فرهنگی و تربیتی در این مدارس کار انجام داده ایم ضمن اینکه اداره آموزش و پرورش و نیز نوسازی و بهسازی مدارس در این امر همکاری، نظارت و بازرسی داشته اند.

آیین اختتامیه این طرح نیمه مهر ماه امسال با حضور تعدادی از دانش آموزان، فرمانده سپاه دزفول، سرپرست اداره آموزش و پرورش و رئیس اداره نوسازی مدارس دزفول برگزار شد.

شایان ذکر است کارهای جهادی که جهت بازسازی بعد از انقلاب انجام شد را طرح هجرت1، بازسازی بعد از جنگ دفاع مقدس را طرح هجرت2، و اکنون محرومیت زدایی در راستای خدمات دهی به مناطق محروم را طرح هجرت3 نامیده اند.

dsc00955 img_0454 img_0472 img_0528 img_0543 img_0595 img_2529 img_2745 img_2803 img_3084-copy img_3203 img_4727 img_4736 img_5237 img_5262

اخبار مرتبط