پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

اجرای فاز اول پایش رودخانه ها/ برگزاری کارگروه حفاظت کیفی رودخانه دز

اجرای فاز اول پایش رودخانه های شهرستان دزفول

در راستای پایش منابع آبی، پایش رودخانه های شهرستان دزفول با نمونه برداری و انجام آزمایشات سنجش میزان آلودگی آغاز گردیده است.
فرهاد قلی نژاد رییس اداره حفاظت شهرستان دزفول در این خصوص گفت:پایش اکوسیستم های رودخانه ای در راستای سنجش شاخص­های آلودگی به منظور مدیریت آلاینده ها مهم و ضروری است و در این راستا پایش رودخانه های شهرستان دزفول شامل: دز، بالارود، عجیرب، لوره و سخیری آغاز گردیده است.
شایان ذکر است شهرستان دزفول دارای رودخانه­ های پر آب و مهمی همچون دز، بالارود، عجیرب، لوره و سخیری بوده که زیستگاه انواع آبزیان وسایر گونه های حیات وحش است.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b1%db%b0%db%b5_%db%b1%db%b0%db%b2%db%b0%db%b2%db%b4-169x300

کارگروه حفاظت کیفی رودخانه دز با حضور معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ویژ شهرستان دزفول، رؤسای ادارات و مسئولان تشکل های زیست محیطی در محل فرمانداری ویژه دزفول برگزار گردید.

در این کارگروه وضعیت رودخانه دز از لحاظ ساخت و ساز غیر مجاز در حریم رودخانه، فاضلابهای تخلیه شده در رودخانه دز و همچنین انتقال سر شاخه ها در بالادست بررسی گردید.

فرهاد قلی نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول در این نشست گفت: ((کارگروه حفاظت کیفی رودخانه دز از کارگروه­های مهم شورای حفاظت کیفی کارون بزرگ است که در راستای حفاظت از کیفیت اکوسیستم رودخانه دز در دزفول برگزار میگردد. در سال گذشته کارگروه دستاوردهایی نظیر ساماندهی فاضلابهای رستوران های ساحلی، تدوین گزارش مطالعاتی جلبک ها، تشکیل کمیته علمی رودخانه دز را به همراه داشته است)).

همچنین دراین نشست عبدالحسین پوررکنی معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول بر برگزاری منظم نشست کارگروه حفاظت کیفی رودخانه دز و کارگروه­های تخصصی و ویژه تاکید کردند. و در ادامه نیز اقای دکتر هدایت از دانشگاه ازاد اسلامی واحد دزفول و رؤسای ادارات امور اب منطقه شمالغرب خوزستان، آبفا، شهرداری دزفول و تشکل های زیست محیطی به بیان مسائل و مشکلات و دیدگاه­های خود پرداختند.

شایان ذکر است رودخانه دز یکی از رودخانه­های پرآب کشور بوده که از کیفیت فیزیکی و شیمیای مطلوبی برخوردار که نقش اساسی و کلیدی را در وضعیت زیست محیطی، صنعت و کشاورزی و تأمین آب شرب شمال خوزستان دارد.

اخبار مرتبط