پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

رها سازی یک بهله پرنده در طبیعت +تصویر / دستگیری دو نفر متخلف شکار در دزفول

رها سازی یک بهله پرنده سارگپه در طبیعت دزفول

به گزارش دزمهراب یک بهله پرنده سارگپه که به دلیل بیماری تحویل اداره حفاظت محیط زیست دزفول گردید، پس از درمان و مداوای اولیه و مراقبت لازم، در طبیعت دزفول رهاسازی گردید.

img-20161225-wa0000-768x432

فرهاد قلی نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول در این خصوص گفت: ((پرنده مذکور توسط یکی از اهالی محل به این اداره تحویل که پس از مداوای کامل و بهبود وضعیت جسمانی آن در طبیعت رهاسازی گردید. تحویل پرندگان بیمار از سوی شهروندان در جوامع محلی اقدامی موثر و مفید در راستای حفاظت از گونه های جانوری است.
شایان ذکر است در شهرستان دزفول اطلاع رسانی مناسبی در جهت تحویل گونه های جانوری و مداوای آنها جهت رهاسازی مجدد در سال های اخیر انجام گرفته است .

دستگیری دو نفر متخلف شروع به شکار در دزفول

به گزارش دزمهراب در پی گشت و کنترل شکارگاه­های آزاد در منطقه زاویه ها دو نفر شکارچی غیرمجاز در حین مبادرت به شروع شکار در دزفول دستگیر و از شکار گونه های پرنده جلوگیری بعمل آمد.

فرهاد قلی نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول در این خصوص گفت: ((هر گونه شکار و صید گونه های وحشی نیازمند اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست است و شکار و صید غیر مجاز بدون اخذ پروانه، جرم و متخلفین دستگیر خواهد شد)).

شایان ذکر است شکار و صید پرندگان وحشی در ماه اخیر بدلیل احتمال خطر شیوع آنفولانزای پرندگان ممنوع اعلام گردیده است.
اداره حفاظت محیط زیست دزفول

اخبار مرتبط