پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

مسئول هیئت رزمندگان بخش مرکزی: مساجد و پایگاه های بسیج قطب موثر فعالیت های فرهنگی است

فریدون غلامی جانباز 70 درصد دفاع مقدس و مسئول هیئت رزمندگان اسلام بخش مرکزی شهرستان دزفول در گفتگو با خبرنگار دزمهراب ضمن معرفی این هیئت و هدف از تشکیل آن اذعان داشت:

هیئت رزمندگان اسلام با هدف برگزاری مراسمات و برنامه های مذهبی و فرهنگی ، حفظ و انسجام نیروهای ارزشی و رزمنده و همچنین انتقال مفاهیم و ارزش های دوران دفاع مقدس به نسل های دیگر تشکیل و در همین راستا فعالیت می کند. از جمله شاخص ترین مراسمات این هیئت که حدود ده سالی است از قدمت آن می گذرد، گردهمایی بزرگ رزمندگان و ایثارگرانی، خانواده های شهدا و بسیجیان می باشد. که این گردهمایی ثمراتی همچون جذب نیروهای جوان و انقلابی هیئت و مشتاق شدن آن به مقوله ایثار و شهادت، زنده ماندن روحیه شهادت طلبی رزمندگان و تداعی یاد و خاطرات مجاهدت و ایثار شهدای هشت سال جنگ تحمیلی می باشد .

غلامی  فعال فرهنگی  و جانباز 70 درصد در ادامه با انتقاد از اوضاع فرهنگی حاکم بر جامعه عنوان کرد: عدم توجه مسئولین به مقوله فرهنگ موجب گردیده تا رهبر انقلاب نسبت به این مسئله بارها گله مند شوند و این بی توجهی ها به مسئله فرهنگ راه نفوذ دشمن را در جامعه باز و عدم حمایت و توجه مسئولین به نهاد ها و هیئت های فرهنگی و مذهبی مشکلاتی را در جامعه بوجود می آورد که بعضا جبران آن ها سالها زمان می برد. وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه برخی مسئولین بودجه فرهنگی جامعه را صرف برگزاری کنسرت ها و همایش هایی می کنند که اصلا مرتبط به مسائل فرهنگی جامعه نیست و این بودجه کلان بجای اینکه در اختیار نیروهای انقلابی و متخصص در امور فرهنگ و مذهب قرار بگیرد دست نا اهلان و نا متخصصان می افتد و ما باید بدانیم با برگزاری کنسرت ها و همایش ها مشکلات فرهنگی جامعه حل نمی شود.

فریدون غلامی بعنوان یک نیروی انقلابی که سال ها جوانی خود را در عرصه فعالیت های فرهنگی و مذهبی گذرانده مساجد و پایگاه های بسیج را قطب فعالیت های موثر فرهنگی دانستند و در این خصوص افزود: محل تولید فرهنگ ناب اسلامی و تبلیغ تفکر صحیح انقلاب اسلامی مساجد ما هستند و در صورت حمایت نیروهای انقلابی و مذهبی افرادی هنرمند و انقلابی همچون مرحوم سلحشور، استاد ابراهیم حاتمی کیا و افرادی از این طیف رشد خواهند نمود که با آثار فاخر خود خدمات ارزنده ای به پایداری هنر اسلامی و اعتلای این مهم در جامعه نموده اند.

این فرمانده بسیجی در پایان خاطر نشان کرد هیئت رزمندگان اسلام بخش مرکزی با توجه به عدم حمایت مسئولین برنامه هایی را با حمایت مردمی برگزار می کند که هدف عمده آن بصیرت افزایی در جامعه و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای عزیز هست سال جنگ تحمیلی می باشد.

اخبار مرتبط