پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

فعالیت جهادی بسیج دانشگاه علوم پزشکی دزفول در بخش های محروم شهرستان+تصاویر

فعالیت جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی دزفول در حوزه سلامت با محوریت “غربالگری” و “آموزش” متشکل از دو گروه خواهران و برادران پس از حضور دو روزه خود در روستای حاجات از روستاهای بخش چغامیش شهرستان دزفول جمعه1 اردیبهشت، خاتمه یافت.

این اردوی جهادی با هدف اصلی کنترل و پیشگیری اختلالات فشار خون و بیماری های قلبی و با توجه به نیازهای شبکه بهداشت در منطقه محروم حاجات برگزار شد.

دانشجویان ضمن پرداختن به فعالیت اصلی، به ساکنان این مناطق خدماتی چون بهداشت محیط، غربالگری پرفشاری خون، خدمات پرستاری ،اندازه گیری قند خون و تعیین گروه خونی ارائه دادند.

همچنین در شاخه آموزش با هدف پیشگیری و ایجاد فرهنگ سلامت در جهت کنترل و پیشگیری پرفشاری خون و اختلالات قلبی، بهبود تغذیه کودکان، مبارزه با دیابت،نحوه تربیت فرزندان، ترویج فرهنگ صحیح اسلامی، ضمن ارائه پکیج های بهداشتی و فرهنگی ، کلاسهایی در مدرسه و مسجد برگزار شد.

در این حرکت انسان دوستانه حدود 30 نفر از دانشجویان حضور داشتند که برادران در مسجد و خواهران در مدرسه مستقر شده و اقدامات لازم را انجام داده اند و در نهایت با همکاری بسیج جامعه پزشکی و هلال احمر شهرستان دزفول 2 پزشک برای ویزیت اهالی در محل حاضر شدند.

اخبار مرتبط