پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

افتتاح پروژه‌های درمانی در دزفول

هم‌زمان با هفته سلامت، پروژه‌های درمانی شهرستان دزفول شامل مرکز تصویربرداری ام آر ای کوثر، 7 تخت آی سی یو و پایگاه‌های اورژانس 115 صفی‌آباد و شهر امام به ارزش 66 میلیارد ریال افتتاح شد

به گزارش دزمهراب دکتر یوسف پریدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در آیین افتتاحیه این طرح‌ها در محل بیمارستان بزرگ دزفول اظهار کرد: برای راه‌اندازی مرکز تصویربرداری (ام آر آی) کوثر 50 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب طرح تحول نظام سلامت هزینه شده است.
وی با بیان این‌که مرکز تصویربرداری کوثر نخستین مرکز ام آر آی دولتی در شهرستان دزفول است که با استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه استاندارد جهانی راه‌اندازی شده است، گفت: این مرکز با تعرفه دولتی به بیماران خدمت‌رسانی خواهد کرد.

پریدار همچنین اعتبار هزینه‌شده برای ایجاد 7 تخت آی سی یو در بیمارستان بزرگ دزفول را هشت میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با وجود تنها 20 تخت آی سی یو در بیمارستان بزرگ دزفول و انتظار بیماران برای بستری در بخش آی سی یو؛ نیاز به افزایش تعداد تخت، هدف‌گذاری شده و در نخستین گام هشت تخت به آی سی یو این بیمارستان افزوده شد.

وی با بیان این‌که بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی دزفول بار سنگین بیماران شهرهای شمال استان خوزستان و نیز استان‌های همجوار را بر دوش دارند، خاطرنشان کرد: در قالب طرح تحول نظام سلامت و به منظور توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در دزفول، طرح درمانی ازجمله افزایش تخت‌های اورژانس بیمارستان بزرگ دزفول از 25 تخت فعلی به 65 تخت در دست اجرا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: عملیات احداث بخش سوختگی با ظرفیت 20 تخت و با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است و بلوک زایمانی نیز تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

پریدار اظهار کرد: برای راه‌اندازی دو پایگاه اورژانس 115 در شهرهای صفی‌آباد و امام بخش مرکزی دزفول نیز هشت میلیارد ریال هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: دزفول در حوزه بهداشت و درمان عقب است و با توجه به محدودیت‌های منابع مالی، با کمک خیرین در حال پیشبرد طرح‌های درمانی در این شهرستان هستیم.

پاپی‌زاده نماینده دزفول، نیز در آیین افتتاح 2 پایگاه اورژانس 115 در شهرهای صفی‌آباد و شهر امام گفت: احداث بیمارستان و مراکز درمانی در بخش‌های محروم دزفول موجب می‌شود تردد به مرکز شهر کاهش یابد و کاهش ترافیک را در شهر دزفول شاهد باشیم. وی با بیان این‌که دولت در بحث بودجه با کمبود مواجه است، افزود: با وجود کمبود اعتبار، تلاش‌های خوبی در حوزه بهداشت و درمان در کشور صورت گرفته است.

پاپی‌زاده اولویت نخست در بحث درمان را محرومیت‌زدایی دانست و ادامه داد: در بخش‌های چهارگانه شهرستان دزفول باید درمانگاه و پایگاه درمان‌بستر ایجاد شود که این موضوع با جدیت در دست پیگیری است. وی گفت: بخش مرکزی دزفول با جمعیت ۱۱۰ هزار نفر هنوز در بخش درمان دارای کمبودهایی است.

نماینده مردم دزفول در مجلس همچنین به مشکل جاده صفی‌آباد به میانرود به عنوان یکی از جاده‌های حادثه‌خیز اشاره کرد و افزود: ایمن‌سازی این جاده با همراهی فرماندار در دست پیگیری است.

وی بیان کرد: این جاده حادثه‌خیز که شاهد حوادث خونبار رانندگی است، در دو فاز از چهارراه سیاه‌منصور تا چهارراه آوج و فاز دوم از صفی‌آباد تا میانرود ایمن‌سازی می‌شود و در این پروژه، دو نقطه حادثه‌خیز در مسیر مشخص و پیمانکار تعیین شده و در مرحله اجرا است.

حبیب‌الله آصفی معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه دزفول، نیز در این آیین با بیان این‌که سرمایه زیادی از سوی مردم دزفول در بانک‌ها پس‌انداز شده که باید این سرمایه‌ها در تولید و اشتغال به کار گرفته شود، گفت: وقت زیادی صرف جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دزفول شده و نتایج خوبی نیز حاصل شده است.

وی افزود: دزفول قطب کشاورزی است و می‌توان در کشاورزی صنعتی اشتغال زیادی ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی قاضی امام جمعه دزفول، نیز در این آیین از زحمات مجموعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول و تلاش‌های انجام‌شده برای حل مشکلات بهداشتی و درمانی شمال استان خوزستان تقدیر کرد.
ایسنا

اخبار مرتبط