پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

انشاهای یک ذهن خردسال

موضوع انشا : شیب
شیب خیلی خوب است! پشت بام خانه ها در بعضی نقاط ایران شیب دارد. البته پدرم می گوید(من نمیدانم ها بابایم می گوید خوب!)شیب در چیزهای دیگر مانند اقتصاد ملی هم وجود دارد!
من که باور نمیکردم اوایلش ولی بعدا عمویی در ال ای دی (تلویزیون نه ها “ال ای دی”! آخر داداشم میگوید تلویزیون یه چیزی شده است که روی بعضی کاپشن ها و لباس ها است که بهه اش میگویند “خز”)آمد که لباس هایش شبیه عمو پیش نماز مهربان مسجد محلمان بود و گفت امسال یک چیزهایی با شیب ملایم بالا می روند!
بابای من یک خودروی ملی کم مصرف دارد که قیمت آن نسبت به بقیه ی خودروها کمتر است( مدیونید اگر فکر کنید پراید را میگویم! 😐 ) . از روزی که آن عمو گفت شیب ملایم نمیدانیم چه شد که بابام خیلی خوشحال شد و گفت ماشینم شده دویست و پنجاه میلیون ریال (اینجوری کلاسش بیشتر است به ریال!فقط نمیدانم اگر ریال هست پس تومان چه میکند این وسط و اگر تومان هست ریال چه میگوید عایا!؟)
من هر روز وقتی از مدرسه می آیم به جای ساندویچ ها (غذاهای پیچیدنی که در آن ها مواد نامرغوب که بعضی وقت ها از گوشت گربه در آن ها استفاده میشود .(ببخشید ها! یک سوال ذهنم را پیچ و واپیچ کرده و آن اینکه اگر مگر این گربه های بدبخت چه جرمی دارند که آن ها را به خورد مردم می دهید!؟)) و هله هوله هایی مثل پفک و غیره (و غیره ضررش از بقیه ی موارد فوق الذکر بیشتر است) از ساندویچ حاوی تخم مرغ و گوجه استفاده میکنم که هم سودش بیشتر است و هم ارزان تر است!
اما چند روزی است که دیگر توان خوردن مواد غذایی مفید را ندارم آخر پدرم میگوید شیب ملایم کار خود را کرده و یک ساندویچ تخم مرغ و گوجه ی ساده طرف های بیست هزار ریال آب می خورد!بابایمان میگوید الان اگر تخم مرغ بخوری زیادی سنگ کلیه میگیری و هزینه ی درمانت از عهده ی ما خارج می شود و آن وقت بی ماشین میشویم! بعد دیگر برادر بزرگتر تو نمیتواند همسرش را بیرون ببرد و ممکن است بر همین اساس رابطه ی او و همسرش بهم بخورد و کمتر به فکر زاد و ولد و افزایش جمعیت کشور بیافتند. آن وقت آینده ی کشور به خطر می افتد زیرا شیب پیری جمعیت از حالت ملایم به وحشتناک تغییر حالت می دهد!
پس نتیجه می گیریم شیب چیز خوبی است و باید ملایم باشد، گوشت گربه ضررش کمتر از تخم مرغ است زیرا حداقل کلیه را دچار سنگ نمیکند(!)، ماشین پدرم حتما بسیار کیفیتش بالاست و یورو 4 میباشد که قیمتش اندازه ی کلیه ی من است و در آخر اینکه جمعیت و آینده ی کشور وابسته به تخم مرغ است پس بیائید دست در دست هم از این سرمایه ی ملی حراست و نگهبانی بنماییم باشد که مقبول افتد!
پایان
(ا ببخشید قبل از اینکه بروید این را هم بگویم بنزین هم مفید است و در حال حاضر ارزان ترین نوشیدنی است! آخ!!!!! بابایمان بودند فرمودند : چرا خضعبل (خزعبل، خظعبل یا شاید هم خذعبل!) میگویی بچه بنزین که آشامیدنی نیست! خدا نگهدار!)

63659-191384-1391358593 (1)

اخبار مرتبط