پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

آثار دفاع مقدس در دزفول مستند نگاری شد

مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول از مستند نگاری آثار دفاع مقدس در این مرکز فرهنگی خبر داد و گفت: سی مجلد از اسناد دفاع مقدس تاکنون تدوین و صحافی شده است.

81311713-5949633

سرهنگ پاسدار ‘ محمدرضا صفارپور ‘ گفت:این اسناد که بصورت تک نسخه ای بر اساس موضوع و تاریخ جمع آوری و صحافی شده به عنوان مرجعی ماندگار از دوران دفاع مقدس نگهداری می شود.

وی افزود:این اسناد شامل عکس، نامه ، دست نوشته، خاطرات، فیلم و آثار مختلف و صدها ساعت فیلم مستند از دفاع مقدس و رزمندگان می باشد که به صورت مجلد و سی دی جمع آوری شده ضمن اینکه اصل این اسناد نیز موجود است.

سرهنگ صفارپور به جمع آوری خاطرات فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس با عنوان تاریخ شفاهی جنگ اشاره کرد و گفت:تا کنون با 15 نفر از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس در دزفول مصاحبه شده و پنج مصاحبه نیز در حال انجام است.

وی اظهار داشت:در این مصاحبه ها زندگینامه رزمندگان تاثیر گذار در جنگ و چگونگی ورود آنها به جبهه و نقش آنها در جنگ و بعد از جنگ تشریح شده است.

مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول افزود:تاکنون پنج عنوان کتاب از خاطرات فرماندهان دفاع مقدس و تاریخ شفاهی دزفول چاپ و منتشر شده است.

وی هدف از جمع آوری این آثار را حفظ اسناد دفاع مقدس به عنوان آثاری ارزشمند و ماندگار از رشادت ها ، دلاوری و ایثار رزمندگان بیان کرد و گفت:

آثار مکتوب دفاع مقدس برای ساخت فیلم ، مستند ، کتاب و نمایشنامه مورد استفاده قرار می گیرد.

سرهنگ صفارپور گفت:نمایش آخرین فانوس که خردادماه امسال در دزفول به روی صحنه رفت برگرفته از آثار جمع آوری شده دفاع مقدس می باشد.

وی افزود:نخستین مستند دزفول در دفاع مقدس شامل تصاویر و کلیپ در هفته دفاع مقدس رونمایی می شود.

وی با تشریح روند ساخت پارک موزه دفاع مقدس در دزفول گفت:موزه دفاع مقدس دزفول تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته وبرای تکمیل آن 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مردم دزفول با تقدیم 2600 شهید نقش موثری در پشتیبانی از رزمندگان داشتند.

ایرنا

اخبار مرتبط