پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

فرماندار دزفول: رسانه‌ها نقش برجسته‌ای در ایجاد شور انتخاباتی دارند

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه دزفول خواستار تعامل خبرنگاران با ستاد انتخابات این شهرستان و فعالیت رسانه‌ای منطبق با قانون شد و گفت: رسانه‌ها نقش برجسته‌ای در ایجاد شور انتخاباتی دارند.

علیرضا خردمند روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن نشست‌های فرمانداری ویژه دزفول افزود: انتخابات یک اتفاق بزرگ برای نشان دادن جمهوریت نظام است و باید این مساله به رخ جهان کشیده شود.
وی با قدردانی از تلاش رسانه‌های شهرستان دزفول برای انعکاس اخبار شهرستان ادامه داد: مجموع رسانه‌های شهرستان بدون هیچ چشمداشتی در مسیر و اهداف انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند.
فرماندار ویژه دزفول با اشاره به اثرگذاری رسانه‌ها در جامعه گفت: برای ایجاد شور انتخاباتی در جامعه همچون گذشته به کمک رسانه‌ها نیاز داریم.
وی افزود: لازم است رسانه‌ها و مسوولان به یک درک و فهم مشترک برسند و با هم اندیشی در کنار یکدیگر باشند.
خردمند حرکت در چارچوب قانون را در جریان انتخابات ضروری دانست و بیان کرد: به عنوان مجریان برگزاری انتخابات، بی‌طرف هستیم و از رسانه‌ها انتظار می‌رود به ایجاد شور انتخاباتی کمک کنند.
وی با تاکید بر لزوم انجام تبلیغات در مهلت قانونی افزود: امسال مساله نظارت به ایام انتخابات منتهی نمی‌شود بلکه فعالیت هیات نظارت تا روز رای اعتماد مجلس ادامه دارد.
فرماندار ویژه دزفول اظهار کرد: فعالیت‌های تبلیغاتی زودهنگام نامزدهای انتخابات با توجه به رصدی که صورت می‌گیرد به عنوان تبلیغات پیش از موعد ثبت و به نامزدهای مورد نظر آسیب وارد می‌کند.

رسانه‌ها قانون انتخابات را مطالعه کنند
خردمند با تاکید بر لزوم مطالعه قانون انتخابات از سوی رسانه‌ها گفت: برخی مطالب منتشر شده نشان از بی‌اطلاعی نویسنده خبر از قانون است.
وی افزود: تمام مستندات مربوط به احراز نشدن صلاحیت‌ها به نامزدها ارائه می‌شود، ضمن اینکه ما هیچ کس را رد نمی‌کنیم بلکه افراد براساس عملکرد خود تایید یا رد می‌شوند.
فرماندار ویژه دزفول اظهارکرد: قلم خبرنگاران و عملکرد مسوولان نباید به دور از موازین اسلامی و شرعی باشد چرا که در قیامت باید پاسخگو باشیم.
وی با تاکید بر لزوم اخلاقمداری رسانه‌ها افزود: برخی بدون آگاهی از قوانین به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند که این رویه ممکن است مردم را برای شرکت در انتخابات دلسرد کند.
خردمند رسانه‌ها را پل ارتباطی مردم و مسوولان دانست و گفت: امید است با تلاش رسانه‌ها بتوانیم با هم و در کنار هم انتخابات پرشوری برگزار کنیم.
وی افزود: آنچه از صندوق‌های اخذ رای بیرون می‌آید ملاک عمل است چراکه نامزدها از فیلتر شورای نگهبان و مردم خارج شده‌اند و باید خدمتگزار مردم باشند.
فرماندار ویژه دزفول گفت: نباید اجازه دهیم اختلافات موجود در فضای مجازی به فضای حقیقی کشیده شود.
وی با بیان اینکه در تشکیل هیات اجرایی از همه اقوام استفاده شده است، افزود: اگر اثبات شود فردی صلاحیت عدالتی ندارد از این هیات حذف می‌شود.
خردمند با بیان اینکه تایید یا رد صلاحیت‌ها بدون نگاه قومیتی و براساس مستندات بوده است، بیان کرد: دزفول به نسبت سایر شهرستان‌ها، کمترین رد صلاحیت را در بین ثبت نام شده‌ها داشته است.
وی ادامه داد: براساس قانون هر نامزد باید به میزان مشخص، اعتبار صرف تبلیغات کند ضمن اینکه حامیان مالی نیز تا حدی می‌توانند در بحث تبلیغات انتخابات نامزدها هزینه کنند.
فرماندار ویژه دزفول گفت: کمیته اطلاع رسانی انتخابات نیز با حضور رسانه‌ها تشکیل می‌شود.

رییس دادگستری دزفول و رییس ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی این شهرستان نیز در این نشست گفت: اصحاب رسانه در مشارکت یا دلسردی مردم برای حضور در انتخابات تاثیر زیادی دارند لذا انتظار می‌رود در ایجاد شور انتخاباتی گام بردارند.
فیصل مزرعه با بیان اینکه انتشار اخبار خوب باعث حضور پرشور مردم می‌شود، افزود: مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت چهار راهبرد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه انتخابات هستند.

وی ادامه داد: انتظار از مردم ولایتمدار شهرستان دزفول این است که با کمک رسانه‌ها مشارکت خوبی همچون دوره‌های گذشته در انتخابات داشته باشند.

رییس دادگستری دزفول گفت: پنج نشست در هیات اجرایی برگزار شده است و طبق تحقیقات و استعلام از مراجع پنجگانه صلاحیت عده ای احراز نشد.
وی با بیان اینکه هیات اجرایی انتخابات در دزفول متشکل از ۱۱ نفر است، افزود: قوه قضاییه وابسته به هیچ گروه و حزبی نیست و در جریان انتخابات بی‌طرف است.
مزرعه با بیان اینکه آخرت خود را فدای دنیای فردی نمی‌کنیم، اظهارکرد: قوه قضاییه با هر تخلفی از هر نامزدی برخورد می‌کند.

تاکنون گزارشی مبنی بر تخلف انتخاباتی در دزفول دریافت نشده است

رییس ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی دزفول خواستار همکاری اصحاب رسانه در اعلام تخلفات انتخاباتی شد و گفت: با تخلفات مربوط به قبل، حین و بعد از انتخابات برخورد می‌شود.
وی با تاکید بر لزوم آگاهی خبرنگار از صحت و سقم خبر پیش از انتشار افزود: در بحث نشر اکاذیب اگر کسی ادعایی کند و نتواند آن را ثابت کند جرم است و نیاز به شاکی ندارد.
مزرعه حضور حداکثری مردم در انتخابات را نشان از اقتدار نظام دانست و بیان کرد: تبلیغات زودهنگام و تخریب وجهه دیگر نامزدها تخلف است.
وی افزود: صرف حضور نامزدهای انتخابات در مراسم، تبلیغات محسوب نمی‌شود ولی اگر نامزد در آن مکان سخنرانی کند، تبلیغ است.
رییس ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی دزفول گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر تخلف انتخاباتی برای ما ارسال نشده است.

اصحاب رسانه شهرستان دزفول نیز در این نشست دیدگاه‌های خود را درخصوص فضای رسانه‌ای این شهرستان در آستانه انتخابات و راه‌های ایجاد شور انتخاباتی در دزفول مطرح کردند./ ایرنا

اخبار مرتبط