پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

برای پنج قصابی متخلف در دزفول پرونده قضایی تشکیل شد

 رئیس اداره دامپزشکی دزفول گفت: برای جلوگیری از کشتار غیرمجاز و غیر بهداشتی دام زنده، طرح همزمان و ضربتی جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام در ۲ منطقه شهرستان دزفول اجرا و برای پنج قصابی پرونده قضایی تشکیل شد.

محسن ورجاوند روز یکشنبه افزود: با توجه به بازرسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان دزفول از واحدهای قصابی و تذکر بهداشتی درخصوص کشتار غیرمجاز، طرح ضربتی جمع آوری کشتارهای غیرمجاز در راستای حفظ سلامت بر نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی با تمام ظرفیت کارکنان با حضور نماینده فرمانداری، نماینده مرکز بهداشت و نیروی انتظامی در کوی مدرس و ولی آباد دزفول انجام شد.

وی ادامه داد: مقداری گوشت و لاشه حاصل از کشتار در فروشگاه در این طرح از تعداد پنج فروشگاه قصابی کشف و ضبط شد که برای بررسی‌های بیشتر به کشتارگاه دام ارسال شد.

ورجاوند با بیان اینکه برای این پنج فروشگاه پرونده قضایی تشکیل شد، گفت: هرگونه کشتار دام باید در کشتارگاه مورد تایید دامپزشکی انجام شود.

رییس اداره دامپزشکی دزفول گفت: کشتارهای خارج از ضوابط کشتار غیرمجاز، غیربهداشتی و تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی شده و بازرسان اداره دامپزشکی با واحدهای متخلف طبق قوانین و از طریق مراجع قضایی برخورد می‌کنند.

وی با اشاره به این موضوع که تامین سلامت فرآورده‌های خام دامی و مسائل بهداشتی نیازمند فرهنگ سازی و مشارکت مردم است از شهروندان خواست به منظور حفظ سلامت خود و خانواده از فرآورده‌های مورد تایید دامپزشکی که دارای مهر و برچسب دامپزشکی و تاریخ تولید و انقضا است، استفاده کنند.

ورجاوند با اشاره به اهمیت کشتار اصولی دام در کشتارگاه و نقش آن در پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو بیان کرد: کشتار غیرمجاز دام به معنای کشتار حیوان در خارج از کشتارگاه بدون نظارت کارشناسان دامپزشکی است و یکی از عوامل مهم در شیوع و بروز بیماری تب کریمه کنگو به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط