پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

از ابتدای سال جاری تا کنون، دختران و بانوان دزفولی، ۱۱۹۷۷۳۱ مراقبت بهداشتی دریافت کرده اند

رئیس مرکز بهداشت دزفول در آستانه فرا رسیدن هفته بانوان ایرانی (۲۰ الی ۲۶ ابان ماه ۱۴۰۲) گزارش داد: از ابتدای سال جاری تا کنون، دختران و بانوان دزفولی، ۱۱۹۷۷۳۱ خدمت بهداشتی دریافت کرده اند.

❇️ دکتر شفیعی نیا ضمن اشاره به این خدمات ارائه شده همچون غربالگری و تشخیص زودهنگام بیماریهای غیرواگیر، خدمات مامایی و یائسگی، مراقبتهای دوران بارداری، مشاوره باروری سالم.. عنوان کرد: این هفته با شعار “بانوی سالم، خانواده سالم، جامعه سالم” با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروه های مختلف جامعه در خصوص اولویت های سلامت زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور، در دزفول همزمان با دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، برگزار خواهد شد.

❇️ شفیعی نیا با بیان اهمیت “نقش مادری” در داشتن جامعه ای سالم، گفت؛ رویکرد اصلی هفته ملی سلامت بانوان ایران(سبا) در سال جاری، حمایت از نقش مادری ِ زنان می باشد و بر حمایت از زنان و نقش مادریِ آنها توسط خانواده ها و مدیران و برنامه ریزان کشوری در همه دوره های مختلف زندگی همچون دوران بارداری و شیردهی به ویژه در زنان شاغل تاکید کرد.

❇️ رئیس مرکز بهداشت دزفول یادآور شد: دریافت منظم خدمات بهداشتی در تامین، حفظ و ارتقاء سلامت بانوان به عنوان مادران جامعه، تاثیر بسزایی دارد، بنابراین ضروری است این گروه هدف نسبت به سلامت خود حساس باشند و با مراجعه به خانه/پایگاه سلامت محل سکونت خود، مراقبت های بهداشتی لازم را دریافت کنند.

اخبار مرتبط