پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

رییس شورای شهر دزفول: طرح‌های اولویت دار شهرداری دزفول در حال نهایی شدن است

سیدباقر موسوی فخر عصر یکشنبه در نشست رسمی شورای اسلامی شهر دزفول در صحن علنی این شورا، افزود: کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر دزفول ماموریت دارد تا فهرست طرح‌های عمرانی اولویت دار اعلامی شهرداری مرکزی، مناطق و سازمان‌های شهرداری را تدوین و نهایی کند.

موسوی فخر تصریح کرد: نشست‌های متعدد مشترکی توسط کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر دزفول با مدیران شهرداری‌های مناطق و سازمان‌ها برگزار شده و طرح‌ها و ایده‌های مختلف در حال ارزیابی است.

وی تکمیل طرح‌های نیمه تمام از جمله بلوار خیبر را مورد تاکید قرار داد و افزود: گره گشایی از طرح‌های نیمه تمام و بهره برداری از طرح‌های عمرانی در زمان تعیین شده مورد تاکید شورای اسلامی شهر دزفول است.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: تکمیل بلوار خیبر به عنوان یکی از محورهای مهم دزفول تا پایان امسال هدفگذاری شده است که باید پیگیری لازم برای تحقق این وعده انجام شود.

وی رویکرد سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری دزفول در دیوارنگاری و زیباسازی شهری را اقدامی ارزشمند دانست و افزود: برخلاف شایعه‌ها، اجرای این دیوارنگاری‌ها با حداقل هزینه اجرا می‌شود.

موسوی فخز انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و کرونا را سه مقطع مهم دوران معاصر کشور دانست و اظهارکرد: پرستاران با از خودگذشتگی در دوران کرونا برگ زرینی از ایثارگری را در تاریخ ثبت کردند.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول با تبریک میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار اظهار کرد: اگر مجاهدت‌های کادر درمان نبود، آمار تلفات کرونا بسیار بیشتر از رقم کنونی بود.

شهروندان دزفول منتظر اخبار خوب عمرانی باشند
رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست گفت: پیگیری‌های فراوانی برای اجرای طرح‌های عمرانی در دزفول در حال انجام است که به ثمر رسیدن این پیگیری‌ها، تحول خوبی در اجرای طرح‌های عمرانی در دزفول رقم می‌زند.

غلامعلی رسالتی با بیان اینکه مردم منتظر اخبار خوب طرح‌های عمرانی در دزفول باشند، افزود: خبرهای خوبی در بخش عمرانی دزفول وجود دارد که به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

وی همچنین با انتقاد از تاخیر در اجرای طرح خیبر تصریح کرد: با وجود پیگیری‌های فراوان و تعیین پیمانکار همچنان عملیات اجرایی طرح خیبر از سر گرفته نشده است.

تقویت نگاه عمرانی در شهرداری دزفول ضروری است

رسالتی در ادامه تقویت نگاه عمرانی در شهرداری دزفول را ضروری دانست و گفت: انتظار این است که شهردار دزفول اجرای طرح‌های عمرانی به ویژه طرح‌های اولویت دار مانند خیبر را به طور جدی تر در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: گره گشایی از طرح‌های عمرانی و فعال سازی طرح‌های نیمه تمام می‌تواند موجی از خوشحالی و امید در میان شهروندان ایجاد کند.

رییس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به مشکل زیرساختی منطقه نوبهار دزفول اظهارکرد: انتظار می‌رود مخابرات و اداره گاز به تعهد خود برای تکمیل زیرساخت‌ها در منطقه نوبهار عمل کنند تا عملیات آسفالت معابر این منطقه به سرعت آغاز شود.

رد دفترچه عوارض شهرداری دزفول خارج از زمان قانونی بوده است

رییس کمیسیون املاک شورای اسلامی شهر دزفول گفت: هیات تطبیق فرمانداری طبق قانون ۱۵ روز فرصت دارد تا مخالفت خود را با مصوبه‌های شورا اعلام و در صورت پایان این مهلت، بر اساس قانون این مصوبه به خودی خود تایید است.

علیرضا زمانی راد با انتقاد از عملکرد هیات تطبیق فرمانداری دزفول ادامه داد: دفترچه عوارض شهرداری دزفول به تازگی توسط هیات تطبیق فرمانداری این شهرستان رد شده این در حالی است که رد این مصوبه پس از پایان فرصت ۱۵ روزه قانونی بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس متن صریح قانون و با توجه به گذشت ۱۵ روز از مصوبه شورا در عمل مصوبه شورا تایید است و رد دفترچه عوارض شهرداری توسط هیات تطبیق جنبه قانونی ندارد.

زمانی راد تصریح کرد: شهرداری دزفول هم اکنون با عوارض مصوب سال ۱۴۰۱ اداره می‌شود که این موجب تحمیل خسارت سنگین به شهرداری شده است.

تاخیر در تکمیل طرح‌های نیمه تمام پذیرفتنی نیست

 

عضو شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه پرداخت مطالبه پیمانکاران شهرداری براساس اصول درستی نیست، گفت: برخورد غیراصولی و غیرعادلانه در پرداخت مطالبه پیمانکاران شهرداری موجب شده تا در نهایت اجرای طرح‌های شهری با چالش مواجه شود.

 

محمدحسن پرآور ادامه داد: طرح‌هایی مانند بلوار خیبر، کمربندی شرق و کانال مدرس از جمله طرح‌های مهمی است که نیمه تمام باقی مانده‌اند که این موضوع پذیرفتنی نیست.

 

وی افزود: مردم تحمل تاخیر در اجرای طرح‌های نیمه تمام را ندارند و باید شهرداری دزفول تکمیل این طرح‌ها را در اولویت قرار دهد.

 

پرآور ادامه داد: مردم مناطق نوبهار و نوفرهنگ به دلیل اجرایی نشدن آسفالت و تکمیل نشدن زیرساخت‌ها گلایه مند هستند.

 

عضو شورای اسلامی شهر دزفول اظهار کرد: شهرداری برای دستگاه‌هایی که مسوولیت اجرای زیرساخت‌ها در مناطق نوبهار و نوفرهنگ را دارند مهلت تعیین و تذکر لازم را بدهد تا حل مشکل این مناطق بیش از این با تاخیر مواجه نشود.

 

وی افزود: باید به دستگاه‌های مختلف برای تکمیل زیرساخت‌های مناطق نوبهار و نوفرهنگ تذکر داد تا در صورت حفاری پس از آسفالت این مناطق، جریمه پرداخت کنند.

 

مدیران استانی به صحن شوای شهر دزفول دعوت شوند

 

رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست افزایش تعامل با مدیران استانی را خواستار شد و گفت: ارتباط مدیریت شهری دزفول با مدیران استان با دعوت این مدیران به صحن شورا باید تقویت شود.

 

زهرا آدینه ادامه داد: گره گشایی برخی از مسایل شهر دزفول نیاز به استفاده از ظرفیت‌ استانی دارد به همین دلیل دعوت مدیران استان به صحن شورای اسلامی شهر دزفول باید در دستور کار باشد.

 

با توجه به تصویب تحقیق و تفحص از عملکرد برخی بخش‌ها و سازمان‌های شهرداری دزفول، علیرضا مجدی نسب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول به عنوان نماینده این شورا در هیات تحقیق و تفحص انتخاب شد.

همزمان با میلاد باسعات حضرت زینب کبری(س) در صحن علنی این شورا از خانواده شهدای مدافع سلامت دزفول شهیده پروین کیوان و شهید سعید عباسی قدردانی شد.

شهیده کیوان و شهید عباسی از جمله کادر درمان شهرستان دزفول بودند که در دوران کرونا در راه پرستاری از بیماران و نجات جان آنها، با ابتلا به این ویروس منحوس جان به جان آفرین تقدیم کردند.

همچنین در این نشست از خانم آیت پرستار نمونه و مدیر داخل بیمارستان بزرگ دزفول به نمایندگی از پرستاران شهرستان دزفول تقدیر شد.

اخبار مرتبط