پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

آگاهی بخشی شهید دانش پیش از انقلاب زبان زد بود

 سردار ˈ سید ابراهیم دانش ˈ پنج شنبه شب در همایش گرامیداشت شهدای هفتم تیر در آستانه متبرکه سبزقبا دزفول افزود: ساواک تلاش زیادی برای تسلط بر شهید دانش کرد ولی به نتیجه نرسید.00000000000000000000000

وی تداوم فعالیت های شهید دانش در اوج خفقان رژیم شاه را یادآور شد و گفت: آگاهی بخشی شهید دانش با فشار های زیاد ساواک متوقف نشد و فقط از سخنرانی های عمومی به آگاهی بخشی فردی و نشست های خصوصی تبدیل شد.

برادر شهید دانش اظهار داشت: در سال 1360 ، خط نفاق و مخالفین تحت حمایت برخی مسوولان خود فروخته ، فعالیت علیه نظام و انقلاب را آغاز کردند.

سردار دانش با اشاره به اینکه در این دوره شناخت افراد معتقد و وفادار به نظام از ضد انقلاب بسیار دشوار بود افزود: فاجعه هفتم تیرماه در این دوره بوقوع پیوست و 73 نفر از یاران باوفای حضرت امام (ره) توسط منافقان کوردل به شهادت رسیدند.

وی ، یکی از چهره های شاخص شهدای هفتم تیر را شهید آیت ا.. بهشتی دانست و گفت: مخالفان امام و منافقان هرگز نتوانستند در بیان عقاید شهید بهشتی را شکست دهند.

برادر شهید دانش با اشاره به اینکه شهید بهشتی ، پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی را مستحکم کرد افزود: تداوم راه شهدا ،وظیفه ای همگانی است.

در بمب گذاری هفتم تیر در دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال 1360 ،۷۳ تن شامل ۲۷ نماینده مجلس، چهار وزیر و ۱۲ معاون وزیر کشته شدند.

ایرنا

اخبار مرتبط