پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی؛ معرف معارف حسینی به جهان اسلام

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌دزفولی حضور مداحان خارجی در اجلاسیه پیرغلامان حسینی را باعث ایجاد پیوندی عمیق و معنوی بین محبان اهل‌ بیت(ع) و دیگر مسلمانان دانسته و در این رابطه گفت: این مهم می‌تواند در معرفی و شناخت معارف حسینی و مکتب اهل‌ بیت(ع) مؤثر باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی قاضی‌دزفولی، امام جمعه دزفول  با اشاره به برگزاری دوازدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی به میزبانی استان خوزستان و همزمانی آن با ایام دهه ولایت گفت : استان خوزستان دروازه  ورود تشیع به ایران بوده است.

وی با بیان اینکه علاقه و ارادت به حضرت علی(ع) و اولاد ایشان همواره در اقشار مختلف این استان وجود داشته است، اظهار داشت : این امر باعث ایجاد وحدت و انسجام مردم در این استان بوده است.

حجت‌الاسلام  والمسلمین قاضی‌دزفولی عنوان نمود: در حوادث تاریخی همواره خوزستان مدافع مکتب اهل‌بیت(ع)  بوده و هیچ‌گاه از مسیر ائمه اطهار(ع) منحرف نگردیده است

امام جمعه  شهرستان دزفول تصریح کرد: در نظرسنجی‌های دقیقی که پیرامون اثرگذاری اقشار مختلف جامعه بر مسائل دینی ثبت شده مداحان جایگاه نخست را به خود اختصاص دادند و شاید به‌دلیل والابودن جایگاه مداحان است که در قلب مردم جای دارند. مداحان در ذکر مصیبت اهل‌ بیت(ع) مردم را به ائمه اطهار(ع) دعوت می‌کنند و دعوت به ائمه اطهار(ع) دعوت به پیامبر(ص) و دعوت به نبی مکرم اسلام(ص) دعوت به خدا، معنویت و پاکی است.

وی همچنین گفت : دعوت مردم به پاکی و تقدس باعث عزت‌مندی خدادادی میان مردم می‌گرددد و به اصطلاح طلاب سخن مداحان در قلب‌ها نفوذ می‌کند. در حقیقت مداحان با بیان شور حسینی آتش قلب‌ها را شعله‌ور می‌کنند و این جایگاه به هیچ قشر دیگری تعلق ندارد و نشان‌دهنده منزلت ذاکران اهل‌بیت(ع) است.

حجت‌الاسلام قاضی‌دزفولی  همچنین اظهار داشت: حضور مداحان خارجی در اجلاس پیرغلامان حسینی می‌تواند پیوندی عمیق و معنوی بین محبان اهل‌ بیت(ع) و دیگر مسلمانان ایجاد کند و در معرفی و شناخت معارف حسینی و مکتب اهل‌ بیت(ع) مؤثر باشد.

امام جمعه دزفول در پایان بیان کرد: ابتکار اجلاسیه در برقراری این پیوند بسیار مهم و حیاتی است و می‌تواند معارف حسینی و مکتب اهل‌ بیت(ع) را به جهان اسلام معرفی کند. خوزستان با سابقه شیعی خود باعث شد سنن و قلب مردم با مکتب اهل‌بیت(ع) گره خورده و این باعث شد عالمان بزرگی در شهرهایی مانند بهبهان، شوشتر، دزفول تربیت شوند؛ به همین دلیل خوزستان میزبان پیشوایان دینی بوده است و باید خوزستان ولایت‌مدار را بیشتر به دنیا معرفی کنیم.

امام

ایکنا

اخبار مرتبط