پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

افتتاح نشدن مرکز درمان بستر «بخش چغامیش» دزفول و پاسخگو نبودن مسوولان مربوطه

🔸راه اندازی مرکز درمان بستر بخش چغامیش دزفول یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین مطالبات اهالی این بخش است که علی رغم آماده بودن ساختمان این مرکز از سال ۹۸ هنوز مسوولان تصمیمی برای بهره برداری از آن ندارند.

 

🔸 راه اندازی مرکز درمان بستر روستای خیبر بخش چغامیش که از مناطق محروم شهرستان دزفول محسوب میشود، مهمترین خواسته مردم این منطقه است و این امر تلاشی جدی از سوی مسئولان شهرستانی و بویژه دانشگاه علوم پزشکی دزفول را میطلبد.

 

🔸محرومیت زدایی در حوزه درمانی، جلوگیری از تردد اهالی به منظور مراجع به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهر دزفول و همچنین حضور به موقع بیماران اورژانسی برای مداوا از مهمترین نیازهای اهالی بخش چغامیش است که بدون شک با راه اندازی مرکز درمان بستر خیبر، بخش قابل توجه‌ای از این نیازها برطرف خواهد شد.

 

🔸همچنین کوتاهی و هموار شدن مسیر جهت برخورداری از امکانات بهداشتی و‌ درمانی بویژه در خصوص بیماران اورژانسی از نتایج مثبت راه اندازی این مرکز درمانی محسوب میشود.

 

🔻🔸تعلل در راه اندازی مرکز درمان بستر در سال‌های سخت کرونایی

 

🔸علوی یکی از اهالی بخش چغامیش می‌گوید: این بیمارستان به عنوان تنها مرکز درمانی بخش چغامیش، از سال ۹۸ آماده بهره برداری است اما تاکنون بعد از گذشت سه سال هنوز فعالیتش را آغاز نکرده است.

 

🔸وی با اشاره به انبوه مراجعات مردمی به بیمارستان بزرگ دزفول بیان کرد: چرا با این وجود که در این سالها با شرایط بد کرونایی مواجه بودیم و بیش از پیش نیاز به این بیمارستان احساس می‌شد، خبری از راه اندازی آن به گوش نرسید و بلاتکلیفی این مرکز و مردم منطقه همچنان ادامه دارد؟

 

🔸کرمی یکی دیگر از اهالی بخش چغامیش با انتقاد از خرابی جاده‌ها و وجود خطرات احتمالی در مسیر می‌گفت: فاصله روستای ما تا شهر دزفول بیش از یک ساعت است و ما هر بار و در هر زمانی برای به موقع رساندن بیمارمان به مراکز درمانی شهر با سختی و زحمت فراوانی رو به رو میشویم.

 

🔸وی در ادامه گفت: خواسته ما این است که هر چه سریعتر مرکز درمان بستر روستای خیبر فعالیتش را آغاز کند، چرا که مسوولان شهرستان به ویژه مدیران دانشگاه علوم پزشکی بخوبی میدانند که ما در مناطق محرومی به سر میبریم و قطعا با راه اندازی این بیمارستان علاوه بر اشتغالزایی برای جوانان بخش، از ازدحام مراجعات مردم به مراکز درمانی شهر جلوگیری خواهد شد‌‌.

 

🔸علی رغم پیگیری‌های خبرنگار ما برای مصاحبه با مسوولین دانشگاه علوم پزشکی دزفول اما تا به این لحظه هیچ یک از آن‌ها حاضر به پاسخگویی نشدند.

 

🔸با راه اندازی این مرکز که در مساحت یک هزار متر مربع ساخته شده، مردم روستای خیبر و دیگر روستاهای اطراف از خدمات آن بهره مند و بخش قابل توجه‌ای از دغدغه‌های درمانی اهالی این منطقه برطرف خواهد‌ شد. فارس

 

#دزمهراب

اخبار مرتبط