پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

امام جمعه دزفول:گستره نبرد حق وباطل به گستردگی زندگی تمام بشریت است

امام جمعه دزفول و نماینده ی ولی فقیه در شهرستان دزفول به مناسبت آغاز ماه محرم در جمع پرسنل پایگاه نیروی هوایی ۴ شکاری شهرستان دزفول به ایراد سخن پرداختند .

در این مراسم “حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی” محرم الحرام را ماه برتری فضیلت های انسانی و سجایای اخلاقی دانسته و افزود:در مقطعی از تاریخ تمامی کفار و زشتی ها در برابر تمامی زیبایی ها و خوبیها صف آرایی کرده و تلاش کردند تا نور حسین علیه السلام را خاموش نمایند حال آنکه نور حسین (ع) از خداست و نوری را که خداوند منان بیافروزد هر کس که درصدد خاموشی آن باشد ریشه اش خواهد سوخت .

“امام جمعه ی دزفول” قیام امام حسین را قیامی مستمر در تاریخ دانسته و تصریح کرد:نبرد حق با باطل پایان ناپذیر و گستره ی مبارزه حق و باطل به گستردگی زندگی  تمام بشریت می باشد .

ایشان با اشاره به وضعیت کنونی جامعه خطبه ای از پیامبراکرم صلی الله را یادآور شده که در حجه الوداع خطاب به مردم می فرمایند : زمانی فرا می رسد که مردم امر به معروف و نهی از منکر را کنار گذاشته و در جواب چرای سلمان فرمود:در آخر الزمان مردمی می آیند که ریاکارند ، نماز و قرآن می خوانند؛علمای جاهل و نادان و تازه به دوران رسیده ای هستند که امر به معروف و نهی از منکر را واجب نمی دانند و به چیزهایی ایمان دارند که ضرری برایشان نداشته باشدو برای خود عذرهای زیادی قرار می دهند تا وظیفه ی خود را انجام ندهند ؛زمانی که مردم معروف را منکر ببینند و منکر را معروف…

“حجت الاسلام  قاضی دزفولی” افزود:یزید حرام خدا را حلال کرده و این فرهنگ را در جامعه رواج داد و اگر امام حسین (ع) در برابر او نمی ایستاد امروز از دین مبین اسلام هیچ چیز نمی ماند .

“امام جمعه ی دزفول” با اشاره به تفاوت نماز خواندن و اقامه و برپا داشتن نماز تصریح کرد:کسی که نماز را اقامه می کند معرفت داشته حال آنکه نماز خواندن سخنان و حرکاتی است که طبق عادت انجام می شود و همراه با شناخت و معرفت نیست همچون ایمان که مرحله ای بالاتر از اسلام است و نیازمند عمل صحیح انسانیست.

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دزفول در پایان با توصیه به الگوپذیری از امام سوم شیعیان خاطر نشان کرد:امام حسین (ع)برای یاری دین خدا همه چیز خود را در طبق اخلاص نهاد تا در برابر بدعت ها و دستگاه فساد زمانش بایستد .

لازم به ذکر است که در ادامه مراسم مداحی و روضه خوانی سرور و سالار شهیدان برگزار شد.

ghazi.majdedez21

مجددز

اخبار مرتبط