پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

امام جمعه دزفول: روزه باید مظهر رعایت تقوای الهی باشد

نماینده ولی فقیه در شهرستان دزفول با اشاره به کلامی از پیامبر اکرم (ص) که فرمودند : خوابیدن در ماه رمضان عبادت است گفت : باید از لحظه لحظه این ماه پر خیر و برکت استفاده کرد . چرا که نبی0000000000000000000000000000 مکرم اسلام (ص) در این باره فرموده اند : « نفس زدن ها ثواب تسبیح دارد .در اول این ماه دروازه های آسمان باز می شوند و بد بخت کسی است که این ماه تمام شود و نتوانسته باشد آمرزش گناهانش را از خدای متعال طلب کند .» نباید فرصت طلایی رمضان از دست برود .

امام جمعه دزفول اضافه کرد : پیامبر اسلام ( ص ) فرمودند : رمضان را بدین جهت رمضان نامیدند که گناهان را سوزانده و از بین میبرد .امام سجاد (ع) در مناجات خود می فرمایند : خدایا به من یاری کن در ماه صیام جوارح خود را از گناهان و معاصی حفظ کنم و آنها را در کارهایی که سبب رضایت و خوشنودی توست صرف کنم .

« حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی » که هفته پیش در سالن آمفی تئاتر پادگان شهیدباکری و در جمع پرسنل این پادگان سخن میگفت تصریح کرد: روزه برای امت های دیگر نیز بوده با مدت زمان بسیار بیشتری که این امر برای مسلمین سهل تر شده است . برای یک مسلمان روزه دار باید روزه مظهر رعایت تقوای الهی باشد و خود را از معاصی متفاوتی که در طی سال ممکن است به آنها مرتکب شود خود داری کند . ای متعال طلب کند .» نباید فرصت طلایی رمضان از دست برود . امام جمعه دزفول اضافه کرد : پیامبر اسلام ( ص ) فرمودند : رمضان را بدین جهت رمضان نامیدند که گناهان را سوزانده و از بین میبرد .امام سجاد (ع) در مناجات خود می فرمایند : خدایا به من یاری کن در ماه صیام جوارح خود را از گناهان و معاصی حفظ کنم و آنها را در کارهایی که سبب رضایت و خوشنودی توست صرف کنم . « حجت الاسلام والمسلمی قاضی دزفولی » افزود : روزه برای امت های دیگر نیز بوده با مدت زمان بسیار بیشتری که این امر برای مسلمین سهل تر شده است . برای یک مسلمان روزه دار باید روزه مظهر رعایت تقوای الهی باشد و خود را از معاصی متفاوتی که در طی سال ممکن است به آنها مرتکب شود خود داری کند .

در پایان این جلسه درجه سردوشی  ”سرهنگی ” یکی از فرماندهان پادگان توسط نماینده ولی فقیه و امام جمعه دزفول اهدا شد

مجد دز

اخبار مرتبط