پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

امام جمعه دزفول: لازمه تولید ثروت در کشور توسعه زیر ساخت علمی است

 امام جمعه دزفول با تاکید بر توجه ویژه به دانشگاه ها و مراکز علمی در کشور گفت:تولید ثروت مستلزم توسعه زیرساخت های علمی است.ghazi2-majdedez

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی امروز در محفل انس با قرآن مدیران دستگاههای اجرایی دزفول در محل دانشگاه آزاد اسلامی دزفول افزود: توسعه مراکز علمی و حوزه های علمیه باید به عنوان وظیفه ای ملی مدنظر قرار گیرد.
وی به وجود دانشگاههای متعدد در دزفول اشاره کرد و گفت: هر چه سطح علمی دانشگاه ها و مراکز علمی شهرستان افزایش یابد ، شهرستان توسعه بیشتری می یابد.
امام جمعه دزفول با اشاره به اینکه تولید علم بستر ساز رشد و توسعه شهرستان است افزود: حداقل یک بار در سال نشست شورای اداری در دانشگاه تشکیل شود.
وی با گرامیداشت روز جهانی قدس از اقشار مختلف مردم برای حضور حماسی خود تقدیر کرد و گفت : این حضور حماسی ، رزمایش وحدت و یکپارچگی مردم ولایتمدار ایران اسلامی بود.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به هراس دشمنان اسلام از این نوع تجمعات و راهپیمایی ها افزود: امید است تداوم راهپیمایی های استکبار ستیز به محو کامل اسرائیل منجر شود .
وی با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید با شعار تدبیر و امید گفت: امید است که این دولت به یاری پرودگار خدمت رسانی به ملت را با سرعت و شتاب زیاد آغاز کند.
فرماندار ویژه دزفول نیز حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز قدس را یادآور شد و گفت: این حضور خردمندانه در روز جهانی قدس قابل تقدیر است.
عبدالرضا احسانی نیا شهرستان دزفول را قطب کشاورزی در کشور معرفی کرد و افزود: دانشگاهیان با ارائه طرح های توسعه بخش کشاورزی ، بستر مناسب جهت توسعه این بخش را فراهم کنند.
وی اظهار داشت: تاکنون بیش از یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در طرح های توسعه بخش کشاورزی شهرستان جذب شده است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی دزفول نیز به تصویب سه دانشکده در دانشگاه آزاد دزفول اشاره کرد و افزود: امید است در آینده ای نزدیک این دانشگاه به رتبه جامع ارتقا یابد.
کریم رضا دوست گفت: اقتصاد تک محصولی مثل نفت مشکل ساز می شود لذا دانشگاه ها باید در بخش های مهم اقتصادی مثل کشاورزی و صنعت ورود کنند .
وی بر لزوم وارد کردن فرهنگ کشاورزی در دانشگاه تاکید کرد و افزود: هشت طرح توسعه کشاورزی در دانشگاه آزاد اسلامی دزفول تعریف شده که مهم ترین آن ها پرورش ماهی ، تولید گیاهان دارویی ، تولید قارچ و پرورش بلدرچین می باشند.
رییس دانشگاه آزاد دزفول اظهار داشت: دانشگاه آزاد دزفول از ظرفیت های بالایی برای رشد و تعالی شهرستان برخوردار است.
وی به توسعه زیرساخت های دانشگاه آزاد دزفول اشاره کرد و افزود: در مجموعه پردیس این دانشگاه اقدامات خوبی چون سلف سرویس ، استخر سرپوشیده ، نمازخانه و فضای سبز در حال اجراست که اوایل مهرماه سال جاری به بهره برداری می رسند.
رضا دوست نداشتن فضا جهت برگزاری همایش های بزرگ کشوری و بین المللی را از مشکلات شهرستان دزفول عنوان کرد و گفت: ایجاد یک مرکز برای برگزاری همایش های مختلف لازم است.
وی با اشاره به احداث یک هتل چهار ستاره در دزفول افزود: احداث این هتل علاوه بر خدمات رسانی به شهر دزفول می تواند مورد استفاده شهرهای همجوار نیز قرار گیرد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی دزفول اظهار داشت: یک طبقه این هتل به کتابخانه اختصاص خواهد یافت و دانشجویان می توانند کتب مورد نظر خود را به راحتی از این کتابخانه تهیه کنند.
وی با اشاره به کاهش ۷۰ میلیارد ریالی اعتبارات دانشگاه آزاد دزفول افزود: با وجود کاهش بیش از ۳۰ درصد دانشجویان در سال جاری ، هزینه های دانشگاه ۶۵ درصد افزایش یافت.
رضا دوست از مسوولان خواست به منظور اجرای پنج طرح درآمد زا در دانشگاه آزاد دزفول همکاری کنند تا وابستگی این دانشگاه به شهریه دانشجویان تا حد امکان کاهش یابد

ایرنا

اخبار مرتبط