پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

امام جمعه دزفول: نخست وزیر اسرائیل گفت حماس سازمان کوچکی است اما ازکشور بزرگی چون ایران حمایت میشود

امام جمعه دزفول با تبریک پیروزی مردم غزه در جنگی نابرابر گفت : مقاومت و پیروزی مردم غزه کام اسرائیل و آمریکا را تلخ کرده و موجب ذلت هر چه بیشتر اسرائیل غاصب شد.

 حجت الاسلام ˈسیدمحمدعلی قاضی دزفولیˈ  امام جمعه دزفول درخطبه های این هفته نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی(ع) این شهر افزود:در جنگ 51 روزه حدود 20 تن مواد منفجره معادل پنج بمب اتم بر سر مردم غزه فرو ریخت اما با مقاومت و ایستادگی مردم غزه ، دشمن صهیونیستی عقب نشینی کرد و کامش تلخ شد.

ایشان با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ مقاومت در جوامع اسلامی  در این رابطه گفت:پیروزی مردم غزه ، زمینه آزادسازی قدس شریف و نابودی اسراییل را فراهم خواهد کرد.

حجت الاسلام قاضی خطیب جمعه دزفول با اشاره به نقش ایران در حمایت از مردم غزه گفت: نخست وزیر اسراییل با قبول شکست اعتراف کرد حماس سازمان کوچکی است اما این سازمان کوچک از کشور بزرگی چون ایران حمایت می شود.

وی با اشاره به اوضاع داخلی عراق گفت:در عراق نیز با وجود فعالیت و جنایات گروهک تروریستی داعش ، رییس جمهوری و رییس مجلس این کشور انتخاب و ثبات به این کشور بازگشته است که در این پیروزی ها ایران نقش تعیین کننده داشته و به قدرت منطقه تبدیل شده است.

خطیب جمعه دزفول در فراز دیگری از خطبه های نماز جمعه ضمن گرامیداشت هشتم شهریور سالروز شهادت رجایی و باهنر به دست منافقان کوردل در سال 60 گفت:دشمن با این جنایت می خواست پس از شهادت بهشتی و یارانش ، انقلاب را با چالش مواجه کند که موفق نشد و انقلاب مانند خاری در چشم دشمن باقی ماند.

وی ضمن تقدیر از تلاش دولتمردان در یکسال گذشته به دیدار اخیر هیات دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت:مسوولان بدور از مسایل حاشیه ای به فعالیت پرداخته و به مردم خدمت کنند.

خطیب جمعه دزفول در ادامه از دولت خواست به بخش کشاورزی توجه ویژه داشته و نسبت به تکمیل طرح مسکن مهر با جدیت وارد عمل شود.

حجت الاسلام قاضی در ادامه با گرامیداشت پنجم ذی القعده روز تجلیل از بقاع متبرکه و امامزادگان بیان داشت :بقاع متبرکه پایگاه معنوی دینی و فرهنگی جامعه اند و انتظار می رود اوقاف کشور با توجه بیشتر به بقاع متبرکه به ویژه بقعه سبزقبا(ع) دزفول در ارتقای سطح فرهنگی جامعه تلاش کند.

وی افزود:بقعه سبزقبا یکی از بقاع شاخص کشور است که مسوولان اوقاف نباید بدون هماهنگی مسوولان تصمیمی در باره آن اتخاذ کنند.

خطیب جمعه دزفول همچنین با گرامیداشت روز بانکداری اسلامی گفت:بانکداری اسلامی در اقتصاد و پیشرفت کشور موثر است و دست اندرکاران امور بانکی باید در خصوص بانکداری اسلامی و بانکداری بدون ربا توجه داشته باشند.

وی افزود:نقش بانک ها در رونق اقتصادی و تولید بسیار پررنگ است و باید با بانکداری اسلامی در جهت ایجاد اشتغال و پیشرفت پروژه های عمرانی گام برداشت.

خطیب جمعه دزفول در فرازی دیگر سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی را گرامی داشت و گفت:نیروی هوایی با منهدم کردن پهپاد جاسوسی دشمن نشان داد پاسدار آسمان نیلگون کشور است.

امام جمعه دزفول با گرامیداشت هفته تعاون گفت:باید فرهنگ تعاون و همکاری به ویژه در زمینه خدمات رسانی در جامعه نهادینه شود.

در حاشیه نماز جمعه امروز دزفول بخشی از تجهیزات پدافندی نیروی هوایی ارتش توسط پدافند هوایی دزفول به نمایش گذاشته شد و مورد بازدید نمازگزاران قرار گرفت.

ایرنا

اخبار مرتبط