پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

بازدید امام جمعه دزفول از یادمان شهدای گردان بلال

نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه شهرستان دزفول “حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی” با هیئت همراه از محل ساخت یادمان شهدای گردان بلال دزفول واقع در منطقه ی ابوشانک آبادان بازدید  کردند.

در این بازدید “سردار شاهوار پور”فرماندهی سپاه حضرت ولی عصر (عج)خوزستان ،، “حاج حسن حائری”مدیر کل برنامه ریزی استانداری خوزستان “مهندس احسانی نیا “فرماندار ویژه ی دزفول ، “آقای مقدسیان “مسئول رادیو شهری دزفول و “حاج بهزاد ژولایی” دبیر هیئت رزمندگان حضور و از مراحل ساخت این یادمان از نزدیک بازدید نمودند.

 دبیر اجرایی یادمان شهدای دزفول “عبدالعلی بهشتی” با توضیحاتی از مراحل شروع به کار این یادمان گفت: احداث این یادمان با هدف گرامیداشت یاد و خاطره ۳۴ شهید گردان بلال تیپ سه پیاده لشکر ۷ ولی عصر خوزستان و حفظ آثار جنگ و خاطرات شهدا و انتقال ارزشهای دفاع مقدس به نسلهای آینده در محل به شهادت رسیدن این بزرگواران شروع شده است.

بهشتی با ذکر این مطلب که پروژه یادمان شهدا جزء پروژه های استانی قرار گرفته افزود: برای اجرای این پروژه حدوداً به ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که بخشی از آن توسط رییس ستاد یادمان شهدای دزفول،امام جمعه دزفول، فرمانداری و …تامین شده است.

سردار شاهوار پور با تبریک هفته ی بسیج از جدیت “حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی”،فرماندار دزفول و دیگر بزرگانی که پیگیر کار ساخت این یادمان هستند تقدیر و از ” شیخ بلاسم قیم”  و خانواده ی محترمشان برای پیشقدم شدن در این کار خیر قدر دارنی کرد.

فرماندهی سپاه حضرت ولی عصر (عج)خوزستان این نمادهای فرهنگی را باقیات و صالحاتی برای نوجوانان ، جوانان و کاروانهای راهیان نور دانسته که با بازدید از این مکانها تاریخ و وقایع ۸ سال جنگ تحمیلی را فهمیده و با روایتگری راویان از اسطوره های جنگ متحول خواهند شد .

“سردار شاهوار پور” افزود: جدولی برای پیشرفت کار تنظیم شده و مردم و مسئولین در جریان پیشرفت کار قرار گیرند تا با مشارکتهای مردمی هرچه زودتر این میراث بزرگ فرهنگ و شهادت ساخته شود.

“امام جمعه ی دزفول “با بزرگداشت ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین و هفته ی بسیج ساخت یادمان شهدای گردان بلال دزفول را کار اصیل فرهنگی ماندگارخوانده که بزرگترین پشتوانه ی آن ارواح طیبه ی شهداست.

“حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی ” با تشکر از بانی خیر این کار گفت: این یادمانها که مملو از آثار شهداست اثرات عمیقی بر نسل سوم انقلاب دارد که از جنگ چیزی ندیده و آن را درک نکرده اند لذا این آثار فرهنگ و میراثیست که از ما به یادگار خواهد ماند و بی توجهی به این فرهنگ ارزشمند در حقیقت کفران نعمت خواهد بود.

 رئیس ستاد یادمان شهدای دزفول با تشکر از حضور مسئولین گفت: حضور و همدلی همه ی مسئولین در پیگیری مراحل ساخت این یادمان  نشان دعای خیر و انفاس قدسی شهداست .

امام جمعه شهرستان دزفول از مردم و خیرین ولایتمدار و شهید پرور دزفول خواست تا با مشارکت خود در تامین اعتبار این یادمان گامی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آینده بردارند.

“ احسانی نیا” با تقدیر و تشکر از حضور باشکوه مردم روستای ابوشانک در افتتاح یادمان شهدای گردان بلال دزفول برگزاری چنین مراسماتی را ناکامی دشمنان در تفرقه افکنی بین عرب و عجم دانسته و افزود:بعد از احداث یادمان کار اصلی حفظ و نگهداری از آن است که به عهده ی مردم غیور این منطقه خواهد بود.

لازم به ذکر است که پس از بازدید از محل یادمان شهدای گردان بلال دزفول نماز جماعت در حسینیه این منطقه با حضور مسئولین حاضر و تعدادی از رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس برگزار گردید

bazdid.yademan.abadan00004

مجددز

اخبار مرتبط