پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

بررسی آخرین رصد انتخاباتی دزفول

به گزارش دزمهراب در دو هفته گذشته در کنار عزاداریهای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله،نشست ها و دیدارهای سیاسی و انتخاباتی نیز برقرار بود. در همین ابتدا امیدداریم که این رویه و حضور فرزندان دزفول در کل سال همانند ایام انتخابات باشد و آنان با حضور فعالتر در شهر بتوانند گامهای بهتری برای شهر بردارند.

اول اینکه: جلسه ایی تحت عنوان همدلی و همزبانی که محور اصلی آن انتخابات بود و یک روز قبل از تاسوعا با حضور تعدادی از مسئولان و شخصیتهای شناخته شده شهر در تالار علامه مخبر برگزارشد ،در این جلسه سخنانی در خصوص وحدت و حضور فعالتر در شهر و انتخاب کاندیدایی واحد بیان شد. در این جلسه انتقاداتی نیز به برخی از بانیان این جلسات نیز مطرح گردید.البته اینطور که ما شنیده ایم اغلب کاندیدا اعلام کرده اند که “آمده ایم که بمانیم!” حالا قرار است چگونه به کاندیدای واحد برسند الله اعلم!

دوم اینکه:با سعید تابش در حاشیه مراسم تاسوعا سخن گفتیم که آیا می آید و یا خیر؟! به شوخی و همراه با جدیت گفت: که فعلاً نه احساس تکلیف کرده ام و نه خواب دیده ام و نه فعلاً لازم دیده ام بیایم و اگر بخواهم بیایم یقیناً زیر بلیط هیچ گروه و جریانی نخواهم رفت و خدمت به مردم را فدای بازیهای سیاسی نمی کنم، هرچند که ایشان تاکید می کرد که اگر بر روی یک کاندیدای قوی وحدت بشود به نفع شهر خواهد بود. تابش یک دوره رئیس شورای شهر دزفول بودند و مدتی نیز رئیس اداره صنایع و نیز چندسالی ریاست شهرکهای صنعتی خوزستان را برعهده داشت.

سوم اینکه: حمید صافدل از نیروهای قدیمی فرمانداری دزفول که چندسالی ریاست سازمان توسعه تجارت در دولت احمدی نژاد را بر عهده داشت و از نیروهای اقتصادی کشور می باشد که مدتی نیز مدیرکل مقررات صادرات و واردات کشور را برعهده داشت ،این چند روزه در دزفول بود و در جلسه همدلی که قبل از تاسوعا برگزار شد حضور داشت و سخنانی را نیز بیان کرد و فعلاً احساس می شود در حال ارزیابی شرایط برای حضور در انتخابات است.

چهارم اینکه: سیداحمد آوایی نماینده دو دور دزفول در مجلس نیز فعال تر از دور قبل در اکثر مجالس و مراسمات شهر حضور دارند و در برخی برنامه های هیئت رزمندگان نیز حضور پیدا نمودند،برخی آگاهان می گویند که وی در انتخاب برخی از نزدیکان سابق خود در دوره نمایندگی مجلس برای این دوره تجدیدنظر نموده است و هدفش تعامل بیشتر با همه مسئولان و فعالان شهر است، البته هنوز در خصوص اینکه این دوره می تواند از سد تایید صلاحیت عبور کند و یا خیر ؛ حرف و حدیثهای فروانی است.

پنجم اینکه: وبازهم در حاشیه مراسم تاسوعا با حمید خاکسار از نیروهای قدیمی و رزمنده دزفول که در طول خدمت خود مدیریتهای کلانی در برخی وزراتخانه ها برعهده داشته است ،حضورش را در این دوره انتخابات منتفی دانست و در گفتگو با ما گفت:دزفولیها باید در این دوره فعالتر از گذشته وارد عرصه شوند و تعدد کاندیداها باعث شکستن آرا خواهد شد و باید کسی را انتخاب نمود که آشنا به مشکلات و مطالبات مردم شهر باشد.

ششم اینکه علیرضا زمانی نیز این روزها به شدت در حال فعالیت جهت بیان دیدگاه های خود در خصوص مسائل مختلف شهر و استان و کشور است و می گوید با استفاده از صاحب نظران در هر حوزه ایی برنامه ایی برای ارائه دارد و با توجه به حضور چندین ساله ایشان در شورای شهر نسبت به مشکلات شهرستان آشنایی کافی دارد.

هفتم و آخر اینکه: محمدعلی قاسمی از نیروهای قدیمی سپاه دزفول و کاندیدای دور قبل که توانست رای خوبی از مردم را به خود اختصاص دهد ،این دوره نیز در حال ارزیابی شرایط است البته بارها گفته است که برای پیشرفت شهر و نیز فرستادن نماینده ای ولایی و فعال حاضر است و با نیروهای دیگر در خط ولایت همراهی نماید.

آقای شاه حسینی نیز که اعلام کرده است که در این دوره می آید و تا آخر نیز خواهد ایستاد و به نفع کسی کناره گیری نمی نمایدشاه حسینی در دور قبل نیز آمد اما نتوانست رأی کافی را به دست آورد و بعد از انتخاب پاپی مدتی از نزدیکان وی شد.

مهدی درویش زاده نیز هفته گذشته را کاملاً در دزفول بود و نشستهایی با قشرهای مختلف برگزار نمود ،درویش زاده نماینده دزفول در دور پنجم مجلس نماینده ای فعال بود و مانعی جدی برای دولت اصلاحات در آن مجلس به شمار می رفت وی از فرماندهان اولیه سپاه نیز بوده است.طیفهایی از اصولگرایان قصد دارند ایشان را به عنوان کاندیدای خود معرفی نمایند هرچند که خودش در اعلام رسمی حضورش در انتخابات را بصورت  مستقل بیان کرده است.

عباس پاپی زاده نیز که اکنون بر کرسی نمایندگی دزفول در مجلس تکیه زده است این دور نیز قرار است با جدیت وارد عرصه شود و بار دیگر خود را جهت انتخاب مردم معرفی نماید.

سخن آخر اینکه : مطالبه مردم این است که نماینده ای انتخاب شود که بتواند در ابتدا مدافعی قوی از ارزشهای انقلاب و فرامین ولایت فقیه باشد و در حوزه قانونگذاری فریب صاحبان قدرت نشود و وکیل مردم و انقلاب باشد و نه وکیل دولتها. نکته دیگر اینکه بتواند از حقوق دزفول دفاع کند و از قدرت نمایندگی و تعامل با وزراء در جهت پیشرفت شهرستان استفاده نماید، خود را فدای بازیهای سیاسی و یا قومی ننماید.باعث وحدت در بین مردم و مسئولان شود و نه اینکه خدایی ناکرده خود باعث تفرقه و جدایی گردد،شهرهایی پیشرفت می کنند که مسئولانی مقتدر و متحد داشته باشند. مهم تر اینکه مردم به یک نفر رأی می دهند پس از آنکه انتخاب می شود لذا منتخب مردم نگذارد که اطرافیان سکان امور را در دست بگیرند و آن کنند که خود می پسندند! دردها و معضلات را مردم می دانند، در این ایام کاندیداها باید راهکار ارائه دهند ؛نه اینکه در فضای انتخابات سخنانی بگویند که بر دردهای مردم افزوده شود.

اساسی ترین حرف اینکه:آقایان کاندیداها و حامیان آنان مطلع باشند که قرار است فقط و فقط نماینده مجلس شوید؛ نه رئیس جمهور و یا فرمانده ارتش و نیروی انتظامی و یا رئیس دستگاه قضا! چون برخی از حضرات به گونه ایی وعده وعید می دهند که انگار قراراست چنین مسئولیتهایی نیز به آنان واگذار شود.

* پلاک

 

اخبار مرتبط