پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

برنامه‌جدید فتنه‌گران برای بازتولید بدنه‌دانشجویی از دست‌ رفته‌شان‌چیست؟

سرشاخه‌های دانشجویی فتنه 88 که پس از ناکامی در پروژه به آشوب کشیدن دانشگاه ها به صورت جدی منزوی شده اند، به فعالیت های فرهنگی و کادرسازی فکری رو‌ی آورده اند.

به گزارش رجانیوز، بدنه دانشجویی فتنه که پس از ناکامی در پروژه 88 جای پای خود را در فضای دانشگاه از دست داده بود، با تاسیس موسسات صوری علمی و آموزشی، اقدام به برگزاری کلاس ها و کارگاههای آموزشی با رویکرد کادرسازی و شست و شوی مغزی نموده اند. دو موسسه “رخداد تازه” و “پرسش” که طی یکسال گذشته راه اندازی شده اند تلاش کرده اند با برگزاری کارگاه ها و کلاس های متعدد در موضوعات مختلف مثل فلسفه، اقتصاد، علوم اجتماعی، هنر، ادبیات و تاریخ یک پایگاه اجتماعی برای خود دست و پا کنند.

این دو موسسه که منابع مالی آنها مشخص نیست با بهره گیری از اساتید معلوم الحالی مثل مصطفی ملکیان، محمود سریع القلم، صادق طباطبایی، خشایار دیهیمی، احسان شریعتی، مصطفی مهرآئین و … می کوشند فعالین دانشجویی دانشگاه های تهران را متمرکز کرده و از این طریق به بازتولید فضای روشنفکری در بدنه دانشجویی پرداخته و آنها را احیاء کنند.

همچنین طیف دیگری از فعالین این دو موسسه،فعالین سابق مجموعه “آکادمی موازی” هستند که در سالهای اخیر با هدف آموزش دانشجویان ستاره دار و محروم از تحصیل راه اندازی شده بود. افرادی مانند ح.س و ع.ث از این دست افراد هستند.

گفتنی است پوستر برنامه های این دو موسسه به صورت منظم در دانشگاه ها توزیع شده و ثبت نام دانشجویان حاضر در کلاسها با تخفیف صورت می گیرد.

برگزاری روزانه 4-3 کلاس با موضوعات متنوع که در هفته بالغ بر 15 کلاس را شامل می شود و برگزاری جلسات نقد کتاب و نقد فیلم و ارسال جزوات، نشان از برنامه ریزی گسترده و دقیق حامیان و بانیان این دو موسسه و البته پشتوانه مالی آنها دارد.

 

اخبار مرتبط