پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

برنامه های هفته ملّی کودک در دزفول

 هفته ملّی کودک از ۱۵ تا ۲۱ مهر ماه در سراسر کشور با شعار «زنده باد زندگی ، زنده باد کودکی» برگزار می شود . برنامه های این هفته ، متناسب با نامگذاری روز های هفته ی کودک خواهند بود .

کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان دزفول در این هفته ، برنامه های متنوّعی برای کودکان برگزار می کنند و میزبان دانش آموزان و خانواده های آنان خواهند بود .

لازم به ذکر است که در حال حاضر چهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دزفول فعّالیّت دارند .

خانم وفایی ، مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دزفول ، ضمن تبریک این هفته به کودکان ، هدف از بزرگداشت هفته ی کودک را افزایش توجه و آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان دانست وی افزود : فعّالیّت های ادبی ، هنری و کارگاه های خلاقیّت به منظور ارتقای آگاهی و شکوفایی استعدادهای کودکان از مهمترین اهداف کانون های پرورش فکری است .

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه های هفته ملّی کودک را در دزفول تشریح کرد :

دوشنبه  ۱۵ مهر         ( کودک ، خانواده و مدرسه )

برگزاری کارگاه های خلاقیّت ، اجرای مسابقات ، برپایی نمایشگاه و … از برنامه های این روز می باشد .

به منظور تکریم  سالمندان و اعضای خانواده ها  ، در این روزکودکان همراه با والدین ، پدر بزرگها و مادربزرگها در این جشن شرکت می کنند . مدیران کانون ها ، میزبان  مسؤلین آموزش و پرورش ، دانش آموزان و والدین آنها خواهند بود. این برنامه همزمان در چهار مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دزفول برگزار می شود .

سه شنبه  ۱۶ مهر           ( کودک و بازی )

جشنواره بازی های مختلف ، معرفی بازی های متنوّع با حضور خانواده ها ، برگزاری کارگاه سفال ، نقّاشی ، کاردستی و … زیر نظر مربیان کانون انجام می شود . در این روز کودکان عضو کانون ها آثار سفالی دست ساز خود را برای فروش عرضه می کنند که درآمد حاصل از آن  برای بیماران خاص صرف خواهد شد . این برنامه با مدیریت مرکز شماره ۲ برگزار می شود . محل اجرا :  ( بلوار مقاومت – جنب پارک نارنج )

چهارشنبه  ۱۷ مهر        ( کودک ، سلامتی و ایمنی )

کارگاه های تغذیه  با موضوع  حفظ سلامت و رعایت بهداشت در تغذیه  برگزار می شود . اعضای کانون ها ، مسؤلین حوزه  بهداشت و سلامت و دانش آموزان همراه  با اولیای خود در این برنامه شرکت می کنند . این برنامه با مدیریت مرکز شماره ۲ برگزار می شود . محل اجرا : ( بلوار مقاومت – جنب پارک نارنج )

پنجشنبه  ۱۸ مهر        ( کودک ، میراث فرهنگی و طبیعت )

برگزاری کارگاه های هنری با محوریت پاسداری از میراث فرهنگی و همچنین معرفی راهکارهایی عملی برای دوستی با طبیعت از برنامه های این روز می باشد . مدیران کانونهای پرورش فکری در این روز ، میزبان دوستداران میراث فرهنگی ، اعضای کانون ها ، فرهنگیان و دانش آموزان مدارس خواهند بود .

این برنامه با مدیریت مرکز شماره ۱ برگزار می شود . محل اجرا :  (  پارک  ولی عصر –  جنب پل قدیم دزفول )

جمعه  ۱۹   مهر             ( کودک و رسانه )

در این روز صدا و سیمای جمهوری اسلامی برنامه هایی ویژه کودکان برگزار می کند .

شنبه  ۲۰   مهر           ( کودک ، کتاب و فضای مجازی )

کتاب خوانی ، آموزش و نمایش انیمشن ، معرفی کتاب  گویا ، معرفی کتابخانه های مجازی و … از برنامه های این روز خواهد بود . اعضای کانون ها ، فرهنگیان ، دانش آموزان و … در این برنامه حضور دارند .

این برنامه با مدیریت مرکز شماره ۴  برگزار می شود . محل اجرا : ( کوی اندیشه – روبروی امید ۲۰ )

یکشنبه  ۲۱ مهر              ( کودک و نیایش )

دعا خوانی کودکان ، نیایش پروردگار و دعا برای شفای بیماران از برنامه های این روز هستند مسؤلین و اعضای کانون ها و دانش آموزان همراه با مربیان یا اولیای خود در این برنامه حضور دارند .

این برنامه با مدیریت مرکز شماره ۳  برگزار می شود . محل اجرا : ( خیابان امام خمینی جنوبی –  پارک قوری )

یادآوری می شود که برنامه های  هفته کودک  از ساعت ۸  تا ۱۰ صبح  برگزار می شوند و بعد از این ساعت ، کانون های پرورش فکری کودک و نوجوان با برنامه هایی ویژه هفته کودک ، آماده ی بازدید دانش آموزان و همراهانشان خواهند بود .

مدیر کانون پرورش فکری دزفول از مسؤلین آموزش و پرورش ، معاونت بهداشت و درمان ، بهزیستی و سایر ادارات و سازمان ها دعوت می کند که از نمایشگاه های هنری  وخلاقیّت های کودکان در کانون های پرورش فکری دیدن کنند .

IMAGE635162234438974332

روناش

اخبار مرتبط