پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

برگزاری رزمایش الی بیت المقدس در پادگان قدس دزفول+تصاویر

به گزارش دز مهراب “رزمایش بزرگ الی بیت المقدس از روز پنجشنبه با حضور 6 گردان از نیروهای بسیجی شهرستان دزفول در محل پادگان قدس آغاز شد. روز اول با  برگزاری کلاسهای عقیدتی ، سیاسی، آمادگی نظامی به پایان رسید.

در ادامه این رزمایش و در روز جمعه 22 آذر ماه 1392علی رغم  بارندگی شدید در منطقه پادگان مراسم صبحگاه نیروهای حاظر با قرائت قرآن و نواختن سرود جمهوری اسلامی و  اجرای  برنامه نیایش ستوانیکم پاسدار خردمند اغاز شد.

در ادامه سرهنگ پاسدار محتشمی راد از تمامی حاظران و زحمت کشان در برگزاری این رزمایش تقدیر  به عمل آوردند.

آخرین قسمت برنامه صبحگاه سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی امام جمعه موقت شهرستان دزفول بود که ایشان در آغاز صحبت های خود و پس از تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان رزمایش، و پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا اظهار نمودند: بسیجیان نمونه بارز عشق و علاقه به امام زمان (عج) هستندو باید از امام حسین (ع) پیروی کنند که در این صورت است که الگوی کاملی برای جامعه خواهند بود. رییس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه افزودند: تا مادامی که روح عشق و همکاری و همفکری در میان شما استوار باشد هرکدام شما توانایی مقابله با لشکری را در راه دفاع از مملکت اسلامی و رهبر عظیم الشان داراست. ایشان در ادامه عدم اعتماد به کافران

و دشمنان نظام را یادآوری کردند و اتکا بر خدا و بریدن از دولت های استبدادگر را مایه ی پیشرفت دانستند.

پس از اتمام مراسم صبحگاه نیروهای عمل کننده در رزمایش در قالب 3 گردان وارد منطقه عملیاتی شدند و با شنیدن رمز یا حسین (ع) توسط سرهنگ محتشمی راد آتش توپخانه اجرا شد و پس از عقب نشینی نیروهای فرضی دشمن از سنگر های خود  دو گردان از نیرو ها وارد عملیات شده و پس از استقرار نیرو ها در خاکریز تصرف شده مرحله بعدی حمله آغاز شد و دشمن را با حمایت آتش توپخانه وادار به عقب نشینی کردند. دو گردان حمزه سید الشهدا و جعفر طیار که خط شکن بودند موفق شدند دشمن فرضی را شکست دهند. سپس گردان انصار الحسین که به عنوان پشتیبان وارد منطقه شده بود جای خود را با نیروهای دو گردان فوق عوض کردند و در حین عملیات ضد هلی برن  موفق به شکست باقیمانده نیروهای دشمن شدند و با اجرای کمین منطقه را به تسخیر خود در آوردند. در حین عملیات با پشتیبانی نیروهای امداد نیروهای زخمی را به عقب اورده تا مداوا شوند.

رزمایش با دستیابی کامل به اهداف از پیش تعیین شده در عصر روز جمعه به پایان رسید. /ح.ش/

کد خبر:89

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

اخبار مرتبط