پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس در دزفول

به گزارش دز مهراب  سه شنبه 25 شهریور ماه 1393 جلسه نشست فرمانده سپاه دزفول جناب سرهنگ محتشمی با اصحاب رسانه برگزار گردید؛

سرهنگ محتشمی در ابتدای نشست با سلام و صلوات بر روح پاک شهداء و امام شهداء و سلامتی فرمانده کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای و گرامیداشت هفته دفاع مقدس ، یکی از مهمترین عوامل پیروزی جنگ حق علیه باطل را اوج اخلاص و صدق رزمندگان اسلام معرفی کرد

ایشان در نشست اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دفاع مقدس ترتیب داده شده بود ، شعار محوری هفته دفاع مقدس امسال را “ایستادگی دیروز، عزت امروز و تعالی فردا “ معرفی کردند .

93-6-25(03)

ایشان برنامه هفته دفاع مقدس را به شرح زیر بیان کردند :

دوشنبه 31 شهریور ماه را تحت عنوان ” رزمندگان ، نیروهای مسلح و صلابت و اقتدار” معرفی کردند که در این روز رژه نیروهای مسلح سپاه و ارتش ، افتتاح نمایشگاه بزرگ “جنگی که بود و جنگی که هست” درمحل پارکینگ پارک دولت دزفول ، آغاز اردوهای جهادی به منطقه شهیون و ویزیت رایگان درمانگاه ولی عصر دزفول انجام میگیرد .

سه شنبه 1 مهرماه را تحت عنوان “سربازان ، جوانان ، علم و فن آوری” معرفی کردند که در این روز با همکاری جمعی از یگان های نظامی از جایگاه سرباز و سربازان نمونه در تالار مهتاب دزفول تقدیر میگردد ؛ همچنین در مدارس ، صبحگاه به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار میگردد .

چهارشنبه 2 مهرماه را تحت عنوان “دفاع همه جانبه ، بصیرت و مدیریت جهادی” معرفی کردند که در این روز دیدار فرماندهان سپاه با نماینده ولی فقیه به نیابت از فرمانده کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای و تجدید بیعت با ایشان انجام میگیرد . همچنین در این روز راویانی به مدارس منتخب برای روایت از هشت سال دفاع مقدس فرستاده میشود .

پنجشنبه 3 مهرماه را تحت عنوان “شهیدان ، ایثارگران ، زنان اسوه های مقاومت و ایثار” معرفی کردند که در این روز همایش زنان ایثارگر با همکاری بسیج جامعه زنان برگزار میگردد ، همچنین در این روز به دیدار خانواده معظم شهداء و غبار رویی مزار مطهر شهدا پرداخته میشود .

جمعه 4 مهرماه را تحت عنوان “ولایت ، فرهنگ اسلامی ، خانواده و معنویت و سلامت” معرفی کردند که در این روز با همکاری اداره تربیت بدنی و آموزش و پرورش پیاده روی خانوادگی برگزار میگردد ، همچنین در این روز تجمع سربازان در مصلای امام علی و برگزاری نماز جمعه طبق صنوات گذشته انجام میگیرد .

شنبه 5 مهرماه را تحت عنوان “نکوداشت فرماندهان ، جهادگران و پیشکسوتان ” معرفی کردند که در این روز همایش پیشکسوتان بسیجی در سطح شهرستان و یادواره های شهدای دانش آموز در مدارس منتخب برگزار میگردند .

یکشنبه 6 مهرماه را تحت عنوان ” عزت و پایداری ، وحدت ملی و استکبار جهانی “معرفی کردند که در این روز همایشی با عشایر و اهالی حومه دزفول با موضوعیت وحدت و عزت برگزار میگردد .

ایشان در ادامه گفت:

در حومه دزفول هم به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه هایی برگزار میگردد که مهمترین آنها همایش “شبی با شهداء” در شهر صفی آباد میباشد .

وی افزود : در این هفته فیلم های کوتاهی توسط بسیج هنرمندان تهیه شده و در معرض عموم قرار میگیرد ، همچنین مسابقه هایی در سطح دزفول برگزار میگردد که مهمترین آنها مسابقه رادیویی میباشد .

از دیگر فعالیت های هفته دفاع مقدس ، دیدار با جانبازان ، ایست بازرسی نمادین و ایستگاه صلواتی در مزار شهدا و رژه تاکسی رانی را میتوان نام برد

ایشان در پایان جلسه مطالبی در موضوعیت ماهواره و خطرات ماهواره بر ذهن و افکار جوانان کشور بیان کردند .

93-6-25(02)

اخبار مرتبط