پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

جشن ارتقای دانشکده علوم پزشکی دزفول به دانشگاه برگزار شد

‘محمدجواد محمدی زاده’ روز دوشنبه در جشن ارتقای دانشکده علوم پزشکی دزفول به دانشگاه در سالن غدیر این دانشگاه افزود:دکتر احمدی نژاد با شجاعت مثال زدنی خود با این ارتقا موافقت و افق تازه ای برای توسعه بهداشت و درمان دزفول گشود.

وی ، موافقت رییس جمهوری با این ارتقا را نشان از اعتماد دولت به مجموعه خدمتگزار بهداشت و درمان دانست و افزود: در صورتیکه شجاعت و قدرت تصمیم گیری احمدی نژاد نبود این ارتقا به این زودی انجام نمی شد.

وی ، ایجاد ظرفیت های فوق تخصصی در دزفول را بواسطه ارتقای دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه یادآور شد و اظهار داشت: با افزایش تعداد پزشکان فوق تخصص ، شهر دزفول به قطب بهداشت و درمان منطقه تبدیل می شود.

محمدی زاده افزود: ارتقای تراز دانشگاه علوم پزشکی دزفول از خدمات بهداشتی درمانی به آموزش گام بلندی است که در این دانشگاه انجام شده و بدین وسیله پشتوانه پژوهش و اعتبارات افزایش یافته و در این دانشگاه فعالیت های فوق تخصصی انجام خواهد شد.

وی گفت: با ارتقای این تراز ، مجوز جذب ۱۰۰ نفر عضو هیات علمی به این دانشگاه داده شد که اقدامی بسیار با ارزش است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ، ارتقای دانشکده علوم پزشکی دزفول به دانشگاه را توفیقی برای کل خوزستان و ایران عنوان کرد و افزود: خیران سلامت همواره در دزفول فعال بوده و امید است که خیر خواهی آنان در توسعه شهرستان تداوم یابد.

وی،دزفول را منشا علم و فقاهت در دنیا دانست و اظهار داشت:زمانی که اروپا و آمریکا در توحش بسر می بردند،مردم دزفول نزد دانشمندان سرشناس دنیا در دانشگاه جندی شاپور کسب علم می کردند.

محمدی زاده با اشاره به تدریس چهار رشته فلسفه ، پزشکی ، نجوم و هندسه در دانشگاه باستانی جندی شاپور افزود: برجستگی های این دانشگاه موجب جلب دانشمندان چینی ، هندی و آسیای میانه شد.

وی گفت: مردم دزفول در حوزه علوم دینی خوش درخشیده و علمای بزرگی را به اسلام و کشور تقدیم کرده اند ولی در حوزه دانشگاهی ضعیف عمل کرده و نتوانسته اند راه بزرگی که نیاکان برجای گذاشته اند را ادامه دهند.

معاون رییس جمهوری با اشاره به فراهم شدن بسترهای رشد علمی در دزفول افزود: مردم این شهرستان اکنون باید به تبعیت از نیاکان خود در تولید علم و ثروت به کشور خدمت کنند.

وی اظهار داشت: توفیقات خوبی در دانشگاه های صنعتی جندی شاپور و علوم پزشکی دزفول صورت گرفته ولی همچنان جای خالی دانشکده کشاورزی در دانشگاه های دولتی شهرستان دیده می شود لذا لازم است که مسوولان برای تاسیس این دانشکده تلاش کنند.

محمدی زاده ، وجود سرمایه انسانی عظیم در دزفول را عاملی شاخص در توسعه شهرستان دانست و افزود: مسوولان کاستی ها را شناسایی و در رفع آنها بکوشند.

در جشن ارتقای دانشکده علوم پزشکی دزفول به دانشگاه ، آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز و تعدادی از مسوولان محلی و استانی حضور داشتندtimthumb

اخبار مرتبط