پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

جلسه توجیهی دوره صراط4 در دزفول برگزار شد+تصاویر

جلسه توجیهی جهت حضور در دوره ی صراط 4 روز یکشنبه ششم بهمن ماه، در مسجد علویه با حضور برادران و خواهران گرامی برگزار گردید. در ابتدایاین جلسه آقای رحیم قاسمی به عنوان مسئول دوره به صورت مختصر توضیحاتی پیرامون این دوره بیان نمودند، اهم سخنان ایشان بدین شرح است:

  •          این دوره به مدت چهار روز و به صورت منفصل در روزهای یازدهم و هجدهم و بیست و چهارم بهمن و اول اسفندماه برگزار می شود.
  •          این دوره جهت افزایش دانش رسانه ای پیرامون یکی از موضوعات تلویزیون، سینما، مستند و فضای مجازی میباشد.
  •          اساتید این دوره آقایان سیدمحمدحسینی، دکترعبدالکریم خیامی، دکتریامین پور و دکترساعی می باشد.
  •         افرادی که قصد حضور در این دوره را دارند موظفند بسته ی رسانه ای که شامل کلیپ صوتی، کلیپ تصویری را مشاهده نمایند. شایان ذکر است که جزوه ای پیرامون سینما جهت مطالعه دوستان پیش از حضور در دوره مهیا شده است که شرکت کنندگان در دوره باید آن را مطالعه نمایند.
  • مکان روز اول دوره، دانشگاه علمی کاربردی جهادکشاورزی(چپون) دزفول می باشد و زمان و مکان حرکت به سمت آن ساعت 7:30 روز جمعه 11 بهمن از درب آستان متبرکه سبزقبا(ع) می باشد.

در ادامه ی این جلسه حجه الاسلام و المسلمین مهدی زارع سخنانی پیرامون ضرورت استفاده از تکنولوژی های جدید با استناد به روایت از یکی از معصومین (ع) اقدام به تبیین این مهم نمودند. ایشان در ادامه به چهار عنصر فرستنده پیام، گیرنده پیام، ابزار و محتوای پیام به عنوان چهار رکن اساسی جهت انتقال پیام اشاره نمودند. این استاد دانشگاه خاطر نشان نمودند که استفاده از ابزار جدید بر اساس مقتضیات و شرایط زمان که یکی از ارکان انتقال پیام است بسیار لازم و ضروری است. در ادامه ایشان به نقل از آیت الله جوادی آملی پیرامون سینما اشاره نمودند که ایشان می فرمایند: اگر خداوند (به فرض محال) پیامبری را در زمان حال مبعوث نماید حتما آن پیامبر کارگردان خواهد بود، چرا که نسبت معجزه ی پیامبران با شرایط مردم زمان خود نسبتی مستقیم است، چنانکه در زمان حضرت موسی سحر بسیار شایع بود و معجزه ایشان نیز از آن جنس بود.

لازم به ذکر است که این  جلسه توجیهی به صورت مجزا برای خواهران و برادران برگزار گردید.

در ادامه می توانید تصاویر این جلسه را مشاهده نمایید:

IMG_1754IMG_1759 IMG_1777

اخبار مرتبط