پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

حجت الاسلام محمدرضا زارع گفت: راه فرج و نجات ما بستگی به اعمال شایسته جامعه دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جندی شاپور، بمناسبت ایام ولادت حضرت بقیه الاعظم مهدی موعود(عج) مراسم جشنی صبح روز یکشنبه دوم تیرماه درجمع کارکنان دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول برگزارشد.0000000000000000000000000000000000000000000

دراین مراسم رئیس بنیاد مهدویت دزفول با اشاره به دلنوشته شیعیان در هنگام دلتنگی و گرفتاری ها به امام زمان گفت:امام زمان در دلنوشته خود به شیعیان می فرماید: « ما هرگز شما را فراموش نکرده ایم، ما شما را رها نکرده ایم و یادتان را از دل نبرده ایم که اگر چنین می کردیم مشکلات دامن گیرتان می شد، دشمنان لگدمالتان می کردند»

حجت الاسلام محمدرضا زارع درتبیین روایتی دیگر که امام عصر(عج )که فرموده اند :« ما ایمنی بخش اهل زمین هستیم. » تصریح کرد:علت اینکه مردم از گزند بلای طبیعی مصون هستند و بسیاری از مشکلات حل می شود ولایت داشتن آن حضرت بر ماست وی بابیان این مطلب که امام عصر بر ما ولایت تشریعی و ولایت تکوینی دارندتصریح کرد:ولایت تشریعی که همان تبیین و تفسیر احکام است که در عصر غیبت آن حضرت به علما و بزرگان دین واگذار شده است. اما ولایت تکوینی مقامی است وی‍ژه معصومین علیهم السلام که در عصر ما این مقام در اختیار ولی الله الاعظم امام زمان علیه السلام است.

حجت الاسلام زارع با یاذآوری اینکه در ولایت تکوینی چه امام زمان حاضر باشند و چه غایب؛ دائم الفیض هستند تاکیدکرد: بر همین اساس است که امام عصر علیه السلام می فرماید: « ما هرگز شما را فراموش نکرده ایم … » وبه زبان حال این دلنوشته امام زمان است که شیعیان اگر شما ما اهل بیت را فراموش می کنید ما این چنین نیستیم. وی تاکید کرد: دربرپایی جشن های نیمه شعبان باید آبروداری کردچراکه امام صادق علیه اسلام خطاب به عده از شیعیانشان فرمودند: « شیعیان منتسب به ما هستند، شیعیان برای ما آبروداری کنید » ویا از شخص حضرت ولی عصر علیه السلام درباره غیبتشان سوال پرسیدند، ایشان فرمودند: « آنچه که باعث حبس و زندانی ( جدایی ) من شده است، اعمال ناشایستی است که از شما به دست ما می رسد.

رئیس بنیاد مهدویت دزفول به تبیین حدیثی ازامام صادق (ع) مبنی بر اینکه « کسی که دوست دارد از اصحاب امام مهدی علیه السلام باشد باید منتظر باشد.گفت: فرد منتظر باید تقوی واخلاق را با زیباترین شکل آن اعمال کند.

وی در پایان اظهار داشت: اگر بر اساس دلنوشته امام زمان علیه السلام با خود خلوتی داشته باشیم و در آن خلوت بررسی نماییم باید به این پرسشها پاسخ دهیم که چقدر برای نزدیکی به امام زمان علیه السلام گام بر داشته ایم. چرا امام زمان آواره اند، چرا خانه هیچکدام از ما آماده نشده تا جای امنی برای امام زمان باشد؟

این مراسم با مولودی خوانی و اهدای جوایز مسابقه کتبی مراسم به پایان رسید.

اخبار مرتبط