پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

حضورتاریخی‌مردم‌درمراسم‌اولین سالگرد خاکسپاری‌شهدای‌گمنام‌شهرامام+عکس

نهمین گردهمایی رزمندگان بخش مرکزی شهرستان دزفول و اولین سالروز خاکسپاری شهدای گمنام  شهر امام «ره» در حرم شهدا برگزار شد

در این مراسم که با حضور بالغ بر سه هزار نفر از مردم شهید پرور و خانواده شهدای شهر امام، مسئولین شهرستانی و رزمندگان بخش مرکزی دزفول برگزار گردید ، فضای داخلی مزار شهدای گمنام با گنجایش ۲۰۰۰ صندلی قبل از شروع مراسم تکمیل شد و تعداد زیادی از شرکت کنندگان که شمار آنها بیش از هزار نفر تخمین زده می شود در خیابانهای اطراف مستقر شدند و افزون بر این افراد تعدادی نیز در داخل حرم شهدا به صورت ایستاده در مراسم حاضر بودند.

ش1

برخی منابع نیز جمعیت شرکت کنندگان در اینمراسم را ۴۰۰۰ هزار نفر ذکر کرده اند

اما نکته قابل توجه حضور پررنگ بانوان شهر امام«ره» در این برنامه پرشور بود. بطوری که مکان مهیا شده برای آنها لحظاتی پیش از آغاز برنامه پر شده بود و باقی بانوان با تلاش نیروی های پشتیبانی برنامه بر روی فرش های قرار داده شده در خیابان های اطراف مستقر شدند.

در اوایل محفل حجه الاسلام والمسلمین شاه آبادی امام جمعه  محترم شهر امام«ره» ضمن خیر مقدم به مدعوین و تقدیر از برگزار کنندگان برنامه طی سخنانی گفت : بخش مرکزی دزفول ولایتمداری و ایمان خود را در هشت سال دفاع مقدس با نثار شهدا و حضور جوانان غیورش در جبهه ها نشان داده است

وی  در ادامه سخنانش افزود: پایداری، مقاومت، ایستادگی در راه رهبری و پشتبانی از نظام اسلامی یکی دیگر از افتخارات بخش مرکزی دزفول می باشد که بعد از جنگ تحمیلی رقم خورده است.

ش2

رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش مرکزی شهرستان دزفول در ادامه سخنانش همچنین  شهدا ،ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا را سند افتخار این بخش دانسته و گفت: امروز خانواده های ایثارگران ما، فرزندان شهدای ما و یادگاران جبهه ها در پیچ و خم زندگی دچار مشکل شده اند و توقعی که از مسئولین نظام مقدس اسلامی در رابطه با پی گیری مشکلات خانواده ایثارگران وجود دارد توقعی به جا و به حق است.

وی همچنین در ادامه خواستار توجه بیشتر مسئولین به این بخش به ویژه در مسائل فرهنگیگردید واظهار کرد: مسئولین محترم باید نسبت به مسئله اشتغال خصوصا در بخش مرکزی دزفول که قطب کشاورزی به شمار می رود اهتمام بیشتری داشته باشند.

حجه الاسلام والمسلمین شاه آبادی در ادامه اذعان داشت: درس شهدا برای ما از خودگذشتگی و پای بر دنیا گذاشتن برای بدست آوردن عزت ابدی بوسیله مقاومت در مقابل زیاده خواهی دشمنان است.

ش3

وی همچنین با بیان اینکه درس دیگر شهدا این است که اگر دشمن مادیت ما را بگیرد حیات حقیقی را نمی تواند از ما بگیرد ادامه داد: اعلام می کنیم که ما پیروان همان شهدایی هستیم که دنیای خود را دادند تا عزت و جاودانگی حقیقی را بدست آورند.

در ادامه برنامه نیز حجه الاسلام والمسلمین نادم پژوهشگر جهاد و شهادت به بیان خاطراتی از شهدای نورانیت مضاعفی به برنامه بخشید.

وی همچنین بیان داشت: رزمندگان عزیزی که دیروز افتخار آفریدند امروز با همت و اعتقاد خود تداوم دهنده راه سرخ شهدا هستند.

این راوی برجسته دوران دفاع مقدس اظهار کرد: استخوان های بی رنگ شهدایی که یک لحظه هم تابع هوای نفس نبوده اند رنگ مجالس و پارتی های رنگارنگ را محو می کند.

این محفل نورانی با اجرای سرود توسط گروه منتظران المهدی مسجد صاحب الزمان، مرثیه سرایی، قرائت قرآن کریم و نمایش کلیپ تصویری همراه بود.

لازم به ذکر است حاج صادق آهنگران نیز که به عنوان مرثیه سرای مراسم دعوت گردیده بود به علت کسالت شدید نتوانست در این مراسم حضور یابد

ش4

سیاسیون

اخبار مرتبط