پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

حوزه‌علمیه‌دزفول رتبه اول جذب طلاب ورتبه دوم را ازلحاظ تعدادطلبه دراستان دارد

حوزه علمیه آیت الله قاضی (ره)  شهرستان دزفول از لحاظ جذب طلاب رتبه اول استان و از لحاظ کمی رتبه دوم استان خوزستان را در اختیار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین کیانی با اشاره به این مطلب افزود: این حوزه با بهره مندی از ۲۳ استاد طلبه های خودرا علاوه درشهرستان دزفول از شهرهای دیگر خوزستان و حتی استانهای همجوار مانند ایلام و حتی لرستان جذب نموده است. مدیر حوزه علمیه ی آیت اله قاضی (ره) شهرستان دزفول در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در این حوزه  علمیه  طی سخنانی گفت: حوزه ی علمیه ی دزفول با ۱۹۲ طلبه در دوسطح یک و دو و از پایه اول تا دهم سال تحصیلی جدید را از ۱۸ شهریور ماه امسال شروع نموده است.

ایشان همجنین درا دامه افزود: حوزه ی علمیه ی آیت الله قاضی  دزفول  به لحاظ کمی با ۱۹۲ طلبه جایگاه دوم و از نظر جذب طلبه  امسال با پذیرش ۳۲ طلبه  رتبه اول را در سطح حوزه های علمیه ی   استان خوزستان از آن خود کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین کیانی در ادامه سخنانش روحانیت را نبض فعال فرهنگی جامعه اسلامی نه تنها در ایران بلکه در جهان دانست و در این رابطه گفت: با توجه به نفوذ روحانیت در جهان اسلام ومبارزه با استکبار جهانی، حوزه های علمیه غیراز وجوهات شرعی مردم هیچگونه هزینه ای برای دولت نداشته است.

وی جذب تعدادی از فارغ التحصیلان دانشگاهی از فوق دیپلم تا کارشناس ارشد برای فراگیری علوم اسلامی ، وتشکیل هسته ی حافظان قرآن طلبه، ارائه تحقیقات علوم اسلامی، در قالب کتاب و نشریه را بعنوان بخشی دیگر از فعالیت های حوزه ی علمیه آیت اله قاضی (ره ) دزفول دانست.

همچنین در ادامه این مراسم سرهنگ محتشمی پور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان  دزفول بمناسبت هفته دفاع مقدس خاطرات کوتاهی را ازاین دوران بیان کرد.سپس برادر حاج ابوالقاسم تاج از پیشکسوتان مداح اهل بیت علیهم السلام بمناسبت شب شهادت امام جواد (ع) به مرثیه سرایی پرداخت .

hoze

مجددز

اخبار مرتبط