پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

دانشگاه آزاد دزفول به کجا می رود وقتی فردی که محکوم درکمیته انضباطی دانشگاه است رییس آن می شود؟

موج چهارم:بدنبال خبر جابجایی دکتر رضا دوست و صدور حکمی از جانب ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی دکتر میر زاده برای دکتر سراج خرمی موجی از اعتراض به این حکم فضای دانشگاه آزاد دزفول را در بر گرفته  که عموما به خاطر اقدامات افراد طرفدار دکتر سراج خرمی در واحد دزفول بوده است  که می توان از جمله این اقدامات بیرون کردن مسوول دفتر ریاست دانشگاه از محل کارش و تهدید به انتقام سایر معاونین منسوب شده توسط ریاست دانشگاه آزاد دزفول دکتر رضا دوست بوده است.در همین راستا چندین بیانیه و و پیامکهای متعدد در خصوص این اعتراض منشر شده که یکی از این بیانیه ها در زیر آورده شده است .همچنین با توجه به اتفاقات اخیر در شهرستان دزفول در اعتراض به سریال سرزمین کهن اتفاق افتاده بروز اتفاقی دیگر ولی اینبار از جنس دانشجویی آن و در دانشگاه دور از تصور نیست که به توجه ویژه مسوولین ذی ربط نیاز دارد.بنا به اخبار رسیده به خبرنگار موج چهارم قرار است در یک صف آرایی سیاسی و انتقام گیری جناحی آقای (آ)و منتسبین به ایشان در جلسه تودیع و معارفه یه جناح بندی خاص و یک انتقام گیری آشکار را به نمایش بگذارند.

بسمه تعالی

مقام معظم رهبری (مد ظله العالی):

((این پیشرفت علمى ما دراین ده دوازده سال اخیر یک واقعیّت است ؛ بعضى این را باور نکردند ؛ بعضى حتّى این را انکار کردند/ نگذارید این چرخه‌ ى حرکت کُند بشود. این را هر چه میتوانید توسعه بدهید و تسریع کنید و پیشرفت کنید .یکى از چیزهایی که جلو این را میگیرد ، سیاسى شدن دانشگاه‌ها است. نگذارید دانشگاه جولانگاه حرکتهاى سیاسى بشود.))

درست در زمانی که دولتی بر سر کار آمده که شعار اصلی خود را اعتدال و تدبیر  قرار داده است، شاهد اقداماتی هستیم که نشان از قدرت گیری افرادی تندرو در دانشگاهها است.

به قدرت رسیدن افراد تندرو در دانشگاه جز سیاست زدگی ثمری ندارد،تغییرات در وزارت علوم به دانشگاه ازاد اسلامی هم سرایت کرد. با بازگشت افراد قبلی در لایه های بالادستی دانشگاه آزاد شاهد این تغییرات هستیم.

علی رغم اینکه اصل تغییرات فی نفسه بد نیست اما هر عقل سالمی گواهی می دهد تغییر باید به سمت جلو و به سوی پیشرفتهای بیشتر باشد.دامنه تغییرات یا به عبارت بهتر عقبگرد به دانشگاه آزاد اسلامی دزفول نیز رسید و شاهد به مسند نشستن فردی هستیم که دارای سوابقی چون داشتن پرونده کمیته انضباطی به دلیل طرح پژوهشی در فضای دانشگاهی و همچنین گرایش های تند و افراطی می باشد،فردی که سابقه مدیریتی موفقی ندارد و هنوز به مدیریت دانشگاه دست نیافته شروع به خط ونشان کشیدن برای برخی افراد نموده است. همچنین اطرافیان این فرد در زمانی که هنوز حتی جلسه تودیع و معارفه هم برگزار نشده به شکلی کاملا غیر اعتدالی و غیر اخلاقی مسئولین بعضی از قسمت های دانشگاه را از دفاتر کاریشان بیرون رانده و برای هر کسی که ذره ای با تفکر و گرایش آنها همخوانی ندارد خط و نشان می کشند.

آنچه گفته شد بخشی از فضایی است که  امروز در دانشگاه آزاد اسلامی دزفول می گذرد و نشان از حرکت به سمت سیاست زدگی و خارج شدن از فضای علمی با حضور افرادی که سابقه تخلف و سرقت طرح پژوهشی دارد درحالی که آغار ترم جدید تحصیلی باید به دنبال جامع شدن  دانشگاه آزاد اسلامی دزفولباشیم.

آیا با چنین افرادی با این سابقه که این مناصب علمی را جهت رسیدن به مقاصد شخصی و حزبی خود را دارند می توانیم به پیشرفت سریع علمی و فضایی به دور از سیاست زدگی رسید؟؟؟

ما جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی دزفول به تمام کسانی که فضای علمی دانشگاه را به سمت سیاست زدگی می برند هشدار می دهیم ما به تبعیت از فرامین  مقام معظم رهبری در حفظ فضای آرام و علمی در دانشگاه جلوی این گونه تحرکات تند را خواهیم گرفت و عواقب ناشی از آن بر عهده کسانی است که می خواهند دانشگاه را سیاست زده کنند.

امیدواریم مراجع ذیصلاح در این قضیه جدی تر وارد شده و جلوی افراد تندرو را بگیرند و گرنه ما دانشجویان و اساتید که خواهان فضای علمی و رو به پیشرفت دانشگاه ها هستیم جلوی این افراد را با شدت خواهیم گرفت .

جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول

والسلام علی من التبع الهدی

اخبار مرتبط