پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

دانشگاه جندی شاپور دزفول ظرفیت ایجاد پردیس بین المللی را دارد

رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول گفت: این دانشگاه ظرفیت علمی لازم برای ایجاد پردیس بین المللی به منظور تحصیل دانشجویان خارجی را دارد.

81313225-5952093

‘ محمدرضا عصاری ‘ روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما افزود:در این راستا طرح ایجاد پردیس بین المللی در منطقه آزاد اروند در دست تهیه است.

وی راه اندازی پردیس بین المللی در منطقه آزاد اروند در همسایگی کشور عراق را فرصتی برای جذب دانشجویان علاقه مند به تحصیل این کشور و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس در ایران دانست.

عصاری اظهار داشت:راه اندازی پردیس بین المللی مطابق با استانداردهای علمی جهان ، موجب می شود تا دانشجویان کشورهای همسایه به جای سفر به اروپا برای ادامه تحصیل با هزینه گزاف ، در ایران تحصیل نمایند.

وی افزود:این پردیس دانشگاهی به عنوان شاخه ای از دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول در توسعه فضای آموزشی و بین المللی کردن فضای آموزش عالی کشور تاثیر بسزایی خواهد داشت.

رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول خاطر نشان کرد: برای تحقق این مهم بزودی با منطقه آزاد اروند وارد مذاکره شده و راهکارهای اجرای پردیس بین المللی در این منطقه با ارائه طرحی کارشناسی بررسی می شود.

عصاری همچنین از تلاش برای گام نهادن به نسل سوم دانشگاهها در حوزه اشتغال و کار آفرینی اشاره کرد و افزود:مراکز آموزش عالی باید علاوه بر آموزش و پژوهش به سمت کار آفرین کردن فارغ التحصیلان و دانش آموختگان گام بردارند تا این افراد به عنوان نیروی مولد و کار آفرین ، عرصه تولید و اشتغال را یاری کنند.

وی افزود:در این راستا طرح تعامل و تبادل اطلاعات علمی بین دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول و بخش صنعت و کشاورزی تدوین شده و در دست اجراست تا طرح های تحقیقاتی و پژوهشی در بخش صنعت و کشاورزی در راستای افزایش تولید و بهره وری کاربردی شود.

دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول به عنوان بزرگترین دانشگاه صنعتی جنوب غرب کشور ، رتبه دوازدهم را در بین دانشگاه های صنعتی کشور دارد.

ایرنا

اخبار مرتبط