پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

در ماه میهمانی الهی بفرمایید آنتالیا!!

ماه مبارک رمضان امسال در شرایطی به نیمه خود رسید که بی سابقه ترین گرما در چند سال اخیر را شاهد بودیم و بسیاری از مردم روزه دار کشورمان با عشق هرچه تمام تر بی توجه به سختی طاقت فرسای گرما به استقبال این ماه عزیز رفتند اما در این میان به چشم خوردن برخی اخبار از گوشه و کنار شهر برخی حقایق تلخ از بی توجهی عده ای به بی حرمتی رمضان شنیده می شود که دل بسیاری از دوستاران این ماه را به لرزه می اندازد .

از همان روزهای ابتدایی نزدیک به رمضان امسال برخی سودجویان فرصت طلب با شعار فرار از گرمای رمضان در ایران و سپری کردن تابستانی به ظاهر لذت بخش در سواحل کشور های حاشیه ایران نظری شیخ نشین های خوشگذران عربی یا کشور ترکیه اقدام سعی داشتند تا مردم روزه دار ایرانی را در ماه رمضان سمت خوشگذرانی تفریح سوق دهند در همین راستا برخی ماه آژانس های مسافرتی هم تبلیغات ویژه خود را آغاز کردند و تبلیغات فروش تورها داخلی و خارجی با عناوین نرخ‌های ویژه ماه رمضان، تخفیف ویژه تور‌ها به مناسبت ماه رمضان، تور‌های ارزان‌قیمت ویژه ماه رمضان به مردم عرضه کردند و به صورت پیامکی مخاطبین خود را از نرخ ها و تخفیف ها مطلع می ساختند .

Untitled(1)

برای مثال برخی آزانس ها با ارائه تورهای خارجی سعی کردند برای قافله جا نماندن از این غافله تخفیفات جالبی ارائه دهند ! مثلا هزینه یک هفته اقامت در آنتالیا هتل ۵ ستاره حدود یک ملیون تومان است که به گفته مسوول یکی از آژانس‌ها تقریبا به نصف کاهش یافته است و پیش از ماه رمضان حدود ۱میلیون و هفتصد هزار تومان قیمت داشته است .

این تورها که از سفر های داخلی گرفته تا استراحت آخر هفته در بهترن سواحل دنیا را شامل می شود که متاسفانه شاهد هستیم علاوه بر بی توجهی و کنترل کافی در تور های خارجی حتی در تورهای داخلی هم نسبت به این حرمت شکنی ها در ماه مبارک رمضان هیچ اقدامی نمی شود .

تور های مختلط شمال کشور که در قالب سفر های سه روزه انجام می شود با تمامی امکانان و با یک سوم قیمت معمول هر مخاطبی را وسوسه می کند تا برای رهایی از گرمای طاقت فرسای شهر به شمال سفر کند و با نازل ترین قیمت تنی به آب بزند!

این حرمت شکنی ها در مناطق ساحلی کشور در رمضان امسال به حدی رسیده است که یکی از شهروندان متعهد شهر رامسر در وبلاگ شخصی خود وضعیت برخی شهر های شمالی را در مشاهدات خود اینگونه توصیف می کند : رمضان ماه میهمانی خداست. هر میهمانی موظف به رعایت شرایط میزبان است همیشه و همه جا گفته میشه که باید حرمت این ماه عزیز رو نگه داشت.چند روز پیش شنیدم که طرح دریا در ماه رمضان نیز تعطیل نشده است و هنوز ادامه دارد یکی دو روز بعد رفتم لب ساحل تا ببینم چه خبره متاسفانه دیدم که جمعیت زیادی در غروب ماه مبارک در حال شنا کردن هستند و طرح دریا نیز مثل ایام دیگر در حال اجراست واقعا دیدن این صحنه ها دل هر مسلمونی رو به درد میاره حال جدا از اینکه آن افراد چه دین و ایمانی دارند و از چه مذهبی پیروی می کنند ، چند نکته ای در این زمینه قابل ذکر است :اولا قدم همه ی مسافرین عزیز بالای چشم ما اما اینجا مکانی نیست که در آن حرمت های دین را بشکنند و در ماه مبارک رمضان بصورت علنی روزه خواری یا شنا کنند دوما چرا مسئولین جمهوری اسلامی در این ماه عزیز اجازه ترویج گناه را می دهند. چرا نباید طرح سالمسازی دریا در ایام ماه مبارک رمضان تعطیل گردد اصلا از کجا معلوم افرادی که در حال شنا کردن هستند مسافرند؟همچنان که همینطور هم هست. چیزی که خودم با چشم دیدم این بود که تعدادی از افرادی که در حال شنا کردن بودند بومی بودند این یعنی فراهم کردن فضایی برای حرمت شکنی و گناه!!! تازه اگرهم مسافر باشند هیچ دلیلی ندارد که فضایی را برایشان آماده کنیم تا در ملا عام تظاهر به روزه خواری نمایند.لازم است مسئولین مربوطه به خود بیایند و تجدید نظری جدی در این زمینه نمایند که برای این امر همین امروز هم دیر است.فکر نمی کنم اگر کسی در این روزها به سواحل شمالی کشور سری بزند بوی رمضان و روزه و مسلمانی را احساس کند!!!راستی بیایید لااقل در این ماه میهمانی خدا مراقب دل مهدی فاطمه (س) باشیم.

ذکر چنین نکاتی خطاب به مسئولین توسط مردم عادی نشان از دغده مندی مردم نسبت به حفظ حرمت رمضان دارد و خواست آنان از مسئولین این است که اگر در کشور اسلامی قرار باشد آزادی در غالب حفظ حرمت ها صورت گیرد چه بهتر که در ابتدای امر حرمت ماه خدا در کشوری که جمعیت قالب آن مسلمان شیعه هستند باشد و حداقل برای ظاهر هم که شده برخوردی لسانی و تذکری کتبی به برخی از آزانس های مسافرتی برای اینگونه سودجویی ها در ماه ضیافت الهی داده شود .
منبع: تهران پرس

اخبار مرتبط