پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

دزفول/اعتقادات دینی نقش بسزایی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد

پزشک متخصص اعصاب وروان گفت:اعتقاد به باورهای دینی نقش بسزایی در پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی دارد.

محمد شهریارفرˈ روز چهارشنبه در همایش یکروزه اعتیاد و پیشگیری از آن در سالن ایثار دزفول افزود:اگر باورهای دینی جوانان تقویت شود گرایش جوانان به سمت اعتیاد کاهش می یابد.80713371-4444630
وی گفت: کلیه مراجع تقلید در فتواهای خود اتفاق نظر دارند که مواد مخدر حرام قطعی است .

شهریار فر افزود:یک سری باورهای منفی در اجتماع وجود دارد که اعتقاد به آنها افراد را به سوی اعتیاد سوق می دهد که هیچ گونه منبع علمی ندارد.

وی استعمال مواد مخدر به عنوان یک عامل مسکن و ضد درد را یکی از این باورهای غلط عنوان کرد و گفت:مواد مخدر نه تنها درمان نیست بلکه خود درد است وباید درمان شود.

این پزشک روانشناس افزود:برخی مردم اعتقاد دارند مواد مخدر تسکین دهنده آلام روانی در مصیبت ها وگرفتاری هاست اما استعمال مواد مخدر نه تنها موجب آرامش افراد نمی شود بلکه موجب سلب آرامش اعضای خانواده و اطرافیان نیز می شود.

شهریار فر گفت:برخی اعتقاد دارند یک بار مصرف مواد مخدر اعتیاد نیست ،این گفته درست است ولی فردی که یک بار مواد مخدر مصرف می کند دچار لذت کاذبی می شود که فرد را دوباره به سوی خود می کشاند و در استفاده های بعدی تبدیل به اعتیاد می شود.

این پزشک اعصاب وروان اظهار داشت :برخی افراد پرکار و شب کار نیز اعتقاد دارند برای افزایش توان خود و بیدار ماندن باید مواد مصرف کنند که این نیز اعتقادی اشتباه است و توان روحی و افسردگی به دنبال دارد و برای بالابردن توان جسمی باید تغذیه مناسب داشت.

وی گفت:مواد مخدر نه تنها توان جنسی افراد را بالا نمی برد بلکه خود یکی از عوامل تشدید کننده اختلالات جنسی نیز می باشد.

شهریار فر افزود:باید این باورهای غلط را از افراد جامعه دور کرد تا اعتیاد کاهش یابد

ایرنا

اخبار مرتبط