پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

دومین جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات جوان در دزفول با معرفی طرح های برتر به کار خود پایان داد+تصاویر

به گزارش دزمهراب دومین جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات جوان که چهارشنبه 25 آذر آغاز شده بود در پایان با معرفی ۴۰ اختراع، ایده و طرح به برگزاری سه روز خود در دانشکده سماء دزفول پایان داد.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج دزفول، نیز در این اختتامیه ضمن یادی از دو شهید مدافع حرم دزفول گفت: امنیت کنونی کشور مدیون شهدای مدافع حرم است ادای دین به این شهدا، ادامه راه آنها و تلاش هر چه بیشتر برای پیشرفت و توسعه کشور است.

سروان علی گل آرا با بیان اینکه  دشمن هر چه تلاش کند که ما را در عرصه های مختلف تحریم کند، نمی تواند فکر جوانان ما را تحریم کند، افزود: جوانان باهوش و مستعد ایران، به هر آن چه که وعده داده شده و در تاریخ و حتی احادیث آمده است که مردانی از پارس به آن دست خواهند یافت.

رئیس دانشکده سماء دزفول نیز در این آیین گفت: حضور گسترده طرح ها و ابتکارات از سراسر کشور را نشان از ظرفیت های بالای علمی جوانان کشور میباشد.

دکتر علی براتی خاطر نشان کرد: این جشنواره ها نشان دهنده ترسیمی از افق تعیین شده در سند ۱۴۰۴ برای تبدیل کشور به قطب علمی منطقه است.

وی ضمن اشاره به اخذ موافقت های اولیه برای ارتقاء این جشنواره در سطح بین المللی گفت: موافقت های اولیه اخذ شده است تا سال آینده این جشنواره به یک جشنواره بین المللی تبدیل و مخترعان و مبتکران کشورهای دیگر نیز در جشنواره علمی دزفول شرکت کنند.

امام جمعه موقت دزفول نیز با اشاره به جایگاه علم در اسلام گفت: اسلام دین تعقل، پژوهش و منطق است و در آن  به علم آموزی توجه ویژه ای شده است.

حجت الاسلام مرتضی بیگدلی  با بیان اینکه فکر جوان را مبتکر، بااستعداد و خلاق میباشد افزود: هر جا که انگیزه و نشاط جوان وارد شده است، گره از مشکلات کشور باز شده و امروز جوانان مستعد ما با علم آموزی، ایران را به یکی از کشورهای پیشرو در توسعه علمی قرار داده است.

در این اختتامیه این جشنواره که به همت بسیج دانشجویی شهرستان دزفول، پژوهش سرای جوان بسیج دزفول و با همکاری دانشکده سماء واحد دزفول، دانشگاه آزاد واحد دزفول و بنیاد ملی نخبگان برگزار شده بود به ۴۰ طرح، ایده و اختراع برتر در چهار سطح برتر، مقام اول، مقام دوم و مقام سوم، هدایا و تندیس هایی داده شد.

IMG_2963IMG_2967  IMG_2972 IMG_2979 IMG_2991 IMG_2993 IMG_3009 IMG_3020

اخبار مرتبط