پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

دومین یادواره شهدای شهرک انقلاب با سخنرانی دکتر سنگری برگزار گردید+ تصاویر

دومین یادواره شهدای شهرک انقلاب  دزفول در محل مسجد امام حسین(ع) این شهرک برگزار گردید

س2

این یادواره با حضور گسترده خانواده ها ، همرزمان شهدا و مسئولین از جمله  سرهنگ پاسدارعلی صفری، سروان پاسدار علی گل آرا جانشین ناحیه مقاومت بسیج دزفول ، آقای سبزواری ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دزفول،برادر پاسدار سید هادی موسوی مسئول امور ایثارگران ناحیه مقاومت بسیح دزفول، سروان پاسدار شکرالله گلخنی فرمانده حوزه مقاومت بسیج مقداد(ع) ، سروان پاسدار علی جعفری فرمانده حوزه مقاومت بسیج ابوذرغفاری ، رییس شورای اسلامی شهر میانرود سیدمحمود خانی با سخنرانی محقق عاشورایی دکتر محمدرضا سنگری برگزار گردید.

سروان پاسدار شکرالله گلخنی در رابطه با این یادواره گفت : برگزاری یادواره شهدا فرصت و موقعیتی برای غفلت زدایی در جامعه است. شهدا ، حدیث ماندگار پایداری، دلاوری و فداکاری ملتی هستند  که در راه دفاع از مکتب، انقلاب و میهن اسلامی خویش، قله های بلند رشادت و شهادت را درنوردید و دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت.،

دکتر محمد رضا سنگری سخنران این یادواره در ابتدا ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت امام  باقر(ع) درسخنانی گفت: دفاع مقدس ما در زمینه های مختلف سیاسی، ‌نظامی، اجتماعی، فرهنگی و … توانست معادلات جهانی معمول را بر هم زند و تحلیل های مادی دنیاپرستان را نقش بر آب سازد. این حادثه عظیم، بی شک در یاد ملت ایران خواهد ماند و غرور و سرافرازی و حماسه آفرینی را در نسل های بعد بر جای خواهد گذاشت.

س3

وی  همچنین در ادامه سخنانش افزود: این یادواره فقط برای تکریم شهدا نیست بلکه یک کلاس آموزش برای پیشبرد زندگی ما هست و ما باید از این مجالس استفاده کنیم.

دکتر سنگری گفت ، شهدا را نه مربوط به گذشته بلکه مربوط به آینده دانسته و افزود: شهدا را اسطوره معرفی نکنیم بلکه شهدا آسوه و الگو هستند. اسطوره با مقداری از افسانه آمیخته شده و دست نایافتنی است ولی شهدا اُسوه و قابل الگو برداری برای جوانان هستند. دکتر سنگری، نسل جدید را نیازمند الگو دانسته و افزود: هر چند طبق گفته قرآن اُسوه بزرگ ما رسول خداست ولی همه پیوستگان به رسول خدا نیز الگو و اسوه هستند و شمع روشن شهید پیش روی نسل جدید است که بهترین الگو برای آنهاست.

وی خواستار عینیت بخشیدن به راه شهدا در جامعه امروزگردیده ودر رابطه خاطر نشان کرد: در این صورت به جامعه‌ای الگو تبدیل خواهیم شد؛ اراده خداوند بر آن است که همه اعضای جامعه اسلامی الگو باشند و مسلمانان تعادل را رعایت کنند. شهدا پرچمدار این حرکت هستند و مسیر حرکت امت اسلامی را هموار می‌کنند.

دکتر سنگری در ادامه به عظمت عاشورا و عظمت حرکت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس در روز عاشورا پرداختند  و در پایان نیز با حضور مسئولان از خانواده ۱۷ شهید شهرک انقلاب  تجلیل و قدردانی به عمل آمد

س1

لازم به ذکراست در این مراسم گروه سرود شهرک انقلاب قطعه ای جدید به نام یاد شهیدان انقلاب را اجرا  کرده و برادر بسیجی غلامعباس چناری به بیان اشعاری در خصوص شهدای شهرک انقلاب پرداخت.

س4

سیاسیون

اخبار مرتبط