دکترخیامی:سبک زندگی رابرای اولین‌باردرتولیدات امسال بطور جدی پی گرفتیم وتلاش کردیم رشدی چندبرابری درتولیدات داشته باشیم - پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب شهرستان دزفول
30th، آگوست 2013
پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب
اخبار دزفول، خوزستان، جهان
Dezmehrab.ir
زمان انتشار: 30 th آگوست 2013 ساعت 4:20 ب.ظ | کد خبر: 6026  

دکترعبدالکریم خیامی “رییس مرکز نظارت و ارزشیابی سازمان صداوسیما در آیین  تقدیر از برترین تولیدات رمضان در گزارشی از برنامه های تولیدی و پخش شده در ماه مبارک رمضان ۹۲ آنها را 00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000نسبت به سال گذشته متفاوت دانست و گفت: سبک زندگی رابرای اولین‌باردرتولیدات امسال بطور جدی پی گرفتیم وباپررنگ کردن ابعاد دین،امیدبخشی،فرهنگ اطعام وتأکید برسرمایه اجتماعی،تلاش کردیم رشدی چندبرابری درتولیدات داشته باشیم. در مرکز نظارت در ۲ سال اخیر کمتر به نکات موردی و تک فریمی پرداخته شده است و این نظارت بیشتر نگاه کلان و کاربردی دارد.

“دکترخیامی” با بیان مثالی از برنامه “ماه عسل”، ۶۰ درصد از رخدادهای مطرح شده در این برنامه را منفی ارزیابی و عنوان کرد: در این برنامه تجربه های منفی مهمانان مطرح شده بود اما چه چیزی باعث شد که در نهایت مخاطبان از این برنامه رضایت داشتند؟ چون در ۹۲ درصد موارد شیوه طرح این حوادث تلخ از سوی مهمانان و مجری هدایت‌کننده بحث به سبک اسنادی مثبت است. بنابراین می شود رخدادهای منفی را هم به گونه ای که کارکرد مثبت و عبرت‌گونه داشته باشد، بیان کرد

“دکتر عبدالکریم خیامی” در ادامه سخنان خود به موضوعات  زیر اشاره کرد:

– در برنامه‌های صدا و سیمای ماه مرضان، نکته اول توجه به موضوع سبک زندگی بود که امسال برای اولین بار این امر در سریالها را انجام دادیم . درحالیکه در سال ۹۱ چنین برنامه جدی را در دستور کار نداشتیم.
– بحث بعدی تأکید بر پررنگ شدن دین تولیدات بود که در اعتقادات، تکالیف و اخلاقیات مورد بررسی قرار گرفت که البته برای دومین سال مدنظر بود اما امسال بطور جدیتر انجام گرفت.
– بحث فرهنگ اطعام را نیز در دستور کار داشتیم و در جهت ترویج افطاری‌های ساده اقدام کردیم. با فرهنگسازی تلاش کردیم مردم هم به این سمت بروند.
– در سریالها همچنین امیدبخشی را داشتیم که انجام آن کار سختی بود؛ زیرا باید بطوری برنامه ریزی می‌کردیم تا بتوان در ارزیابی‌ها هم آن را حس کرد.
– سرمایه اجتماعی نیز مدنظر ما در تولیدات بود که دارای رشد چندبرابری در برنامه‌های ماه رمضان چه در مورد اثار نمایشی و چه غیره آن بوده ایم.

مجددز

ارسال نظر

     


-->